Hlavní obsah

Fiat Chrysler hlídá zdroje minerálů pro baterie, z ekologických i humánních důvodů

Pokud si v příštím roce koupíte auto s lithium-iontovou baterií od koncernu FCA, nebudou v ní nerosty získané konfliktním způsobem. Italskoamerický koncern se přidává k řetězci, který ověřuje původ minerálů.

Foto: Chrysler

Chrysler Pacifica Hybrid

Článek

Koncern Fiat Chrysler Automobiles se připojil k RSBN, tedy Responsible Sourcing Blockchain Network, česky volně Blockchain odpovědného získávání. Lithium-iontové baterie totiž vyžadují mimo lithia také kobalt, slídu, zlato, cín, wolfram a tantal.

Řada z těchto minerálů se těží v chudých afrických zemích za dost mizerných pracovních i ekologických podmínek. Například největším světovým dodavatelem kobaltu je Demokratické republika Kongo a jak v minulosti uvedl web CarBuzz, bezpečnost práce tam je mizerná a nezřídka pracují i děti.

Foto: Chrysler

Chrysler Pacifica Hybrid

RSBN je nově vytvářený systém, který má zajistit, aby zdroje pro výrobu baterií nepocházely z míst, kde panují takovéto pracovní podmínky. Kromě FCA je členem tohoto systému také Volvo, Volkswagen nebo Ford, a má začít fungovat zjara příštího roku.

FCA plánuje kobalt i další minerály, které odebírá, podrobit globálnímu auditu a zjistit konkrétní zdroje. Podle Carla Smileyho, šéfa nákupů a dodavatelského řetězce u FCA, tohle celé pomůže koncernu lépe sledovat sociální a environmentální dopady fungování automobilky.

Foto: Fiat

Fiat 500e

Koncern FCA chce do roku 2022 představit na tři desítky elektrifikovaných vozidel. Už nyní prodává auta, která lithium-iontové baterie potřebují, např. Fiat 500e nebo Chrysler Pacifica Hybrid.

Související články

Výběr článků

Načítám