Článek
Koncern Fiat Chrysler Automobiles se připojil k RSBN, tedy Responsible Sourcing Blockchain Network, česky volně Blockchain odpovědného získávání. Lithium-iontové baterie totiž vyžadují mimo lithia také kobalt, slídu, zlato, cín, wolfram a tantal.
Řada z těchto minerálů se těží v chudých afrických zemích za dost mizerných pracovních i ekologických podmínek. Například největším světovým dodavatelem kobaltu je Demokratické republika Kongo a jak v minulosti uvedl web CarBuzz, bezpečnost práce tam je mizerná a nezřídka pracují i děti.
RSBN je nově vytvářený systém, který má zajistit, aby zdroje pro výrobu baterií nepocházely z míst, kde panují takovéto pracovní podmínky. Kromě FCA je členem tohoto systému také Volvo, Volkswagen nebo Ford, a má začít fungovat zjara příštího roku.
FCA plánuje kobalt i další minerály, které odebírá, podrobit globálnímu auditu a zjistit konkrétní zdroje. Podle Carla Smileyho, šéfa nákupů a dodavatelského řetězce u FCA, tohle celé pomůže koncernu lépe sledovat sociální a environmentální dopady fungování automobilky.
Koncern FCA chce do roku 2022 představit na tři desítky elektrifikovaných vozidel. Už nyní prodává auta, která lithium-iontové baterie potřebují, např. Fiat 500e nebo Chrysler Pacifica Hybrid.