Článek
„V letech 2025 až 2030 bude naše produktová řada postupně zcela elektrická. Pro Fiat to bude radikální změna,“ řekl pro britský Autocar šéf značky Olivier François.
„Rozhodnutí o spuštění nové 500 s výlučně elektrickým pohonem bylo přijato před krizí spojenou s covid-19. Už tehdy jsme si byli vědomi toho, že svět nemůže podniknout žádné další kompromisy,“ uvedl.
Stellantis chce v Evropě třetí továrnu na baterie, má být u Říma
Rozhodnutí dává smysl z pohledu nabídky skupiny Stellantis, kde se Fiat díky úspěchu novodobého modelu 500 soustředí na malá městská auta, u kterých se úplná elektrifikace očekává nejdříve. Spolu s Opelem a Citroënem tvoří Fiat základ masové nabídky skupiny.
Nové elektromobily od turínské značky budou pravděpodobně stát nejen na základech aktuální elektrické „pětistovky”, ale využijí také techniku kompaktní modulární platformy z francouzské odnože skupiny, na které stojí například Peugeot e208, Opelo Corsa-e či DS 3 Crossback E-Tense.
První jízda v Opelu Corsa-e: Rozdíl je jen jeden
Fiat je další z řady značek, které se zavázaly k rozsáhlé nebo úplné elektrifikaci svého vozového parku v důsledku stále přísnějších emisních podmínek. Mini uvede poslední vůz se spalovacím motorem v roce 2025, čímž do jisté míry následuje kroky konkurenčního Daimleru, který ze své městské divize Smart již plně elektrickou značku udělal. Na konci této dekády chce i Volkswagen prodávat ze 70 procent elektromobily, jen do zásuvky už budou například automobily značky Jaguar.