Článek
Automobilka Fiat dnes oficiálně nabízí jak letitý model Fiat 500, osazený spalovacími motory, tak i modernější Fiat 500e, osazený čistě elektrickým pohonným ústrojím. Situace by se však brzy měla poněkud změnit.
Prodej staršího Fiatu 500 by totiž měl letos v Evropě skončit, neboť vůz nesplňuje nové homologační požadavky vstupující v platnost začátkem léta tohoto roku. Ostatně z tohoto důvodu již v Evropě skončila i řada jiných zajímavých modelů. Vůz by se však měl dál vyrábět v Maroku, ovšem pouze pro africké trhy.
Na evropském trhu by pak měl zůstat jen modernější Fiat 500e, postavený na čistě elektrické platformě, jehož prodeje ovšem za klasickou spalovací pětistovkou vždy zaostávaly. A se současným zpomalením poptávky po elektromobilech nelze čekat výrazný zvrat.
Test Fiatu 500e: Když máte rádi hezké detaily
Podle zprávy Auto News, která cituje data společnosti Data Force, bylo v Evropě za minulý rok prodáno 104 000 kusů Fiatu 500 se spalovacím motorem, zatímco elektrické verze Fiat 500e se prodalo pouze 62 000 kusů.
Řešením problému by se mohlo stát osazení moderního Fiatu 500e spalovacím motorem, na což jako první upozornil italský web Corriere della Sera. Zvěsti pak měli pro Auto News potvrdit dodavatelé dílů, podle kterých by se v italském závodě Fiat Mirafiori měl vyrábět mild-hybridní Fiat 500e společně s čistě elektrickou verzí.
Problém ovšem spočívá v tom, že Fiat 500e byl navrhován pouze pro zástavbu čistě elektrického pohonného ústrojí. Zástavba mild-hybridního litrového tříválce FireFly, který by se měl pod kapotou objevit, tak bude poměrně náročný a především zdlouhavý proces. Nemluvě o homologaci.
Mild-hybridní verze Fiatu 500e by tak na trhy mohla dorazit zřejmě až na přelomu let 2025 a 2026, pro automobilku Fiat to ovšem znamená, že její dosud nejprodávanější model v Evropě vypadne z nabídky na zhruba 18 měsíců.