Hlavní obsah

Ferrari zvažuje omezení personalizace, zákazníci chtějí přílišnou extravaganci

2:43
2:43

Poslechněte si tento článek

Ferrari uvažuje o tom, že ve snaze ochránit identitu značky předdefinuje určité barevné kombinace. Omezilo by to šíři personalizačního programu, který skvěle vydělává.

Foto: Ferrari

Ferrari (ilustrační foto)

Článek

Slavná italská automobilka Ferrari zvažuje omezení možností personalizace svých vozů, poté co se v posledních letech setkává se stále extravagantnějšími požadavky ze strany movitých zákazníků. Generální ředitel značky Benedetto Vigna uvedl, že společnost uvažuje o zjednodušení nabídky barevných kombinací, aby ochránila hodnoty a identitu značky.

„Interně uvažujeme o předdefinování barevných kombinací. Musíme být opatrní, protože musíme bránit hodnoty a identitu značky. Rozhodně nebudeme vyrábět podivná auta,“ řekl Vigna deníku Telegraph. Podle jeho slov se přístup zákazníků k personalizaci liší v závislosti na regionech. Zatímco v některých částech světa dají na doporučení značky, jinde zákazníci trvají na naprosté volnosti při výběru.

Ještě před několika desetiletími opouštělo továrnu téměř každé Ferrari v charakteristické červené barvě známé jako „rosso corsa“. Dnes je to pouze 40 procent vozů. Jedna barva však zůstává pro Ferrari absolutním tabu - růžová.

Ferrari letos představí svůj první elektromobil

AutoMoto

Automobilka bedlivě sleduje své vozy i po opuštění továrny a majitelé riskují zařazení na černou listinu pro budoucí nákupy, pokud své vozy příliš radikálně upraví. Tento osud potkal například hudebníka Joela Zimmermana, známého jako Deadmau5, který své Ferrari 458 Italia ozdobil grafikou kresleného kocoura letícího vesmírem s duhou za zády, což mu vyneslo právní výzvu k ukončení těchto úprav.

Personalizace představuje pětinu příjmů

Podle Vigni nejde jen o ochranu image a dědictví italské značky, ale také o zachování hodnoty vozů při jejich následném prodeji, často opět za účelem koupě nového Ferrari. „Některé kombinace nejsou oblíbené nebo žádané druhým potenciálním kupcem,“ vysvětluje Vigna a přirovnává přehnaně personalizované auto k fotbalovému dresu s cizím jménem na zádech.

Ferrari však nechce omezení přehnat - personalizace totiž v loňském roce představovala pětinu celkových příjmů z prodeje automobilů. To pomohlo značce zvýšit zisk o 21 procent, přestože počet prodaných vozů zůstal prakticky nezměněn.

Cadillac zamíří do F1 s motory Ferrari

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám