Hlavní obsah

Ferrari za svůj dvanáctiválec bojuje, normy je ale stále těžší splnit

Novinky, fra

Automobilky mají stále větší problém dodržet všechny předpisy, které se týkají nových aut. Především sportovní značky jsou pod ohromným tlakem. Ferrari přiznává, že dvanáctiválec je na tom dost špatně.

Foto: Ferrari

Dvanáctiválec Ferrari

Článek

Dvanáctiválce už bohužel kvůli emisním limitům padly skoro všude. Mercedes oznámil, že tahle generace třídy S je má naposledy, BMW zatím odolává, ale asi také podlehne, a Audi takticky mlčí a dvanáctiválec už ani nepřipravuje.

Jsou značky, které se zatím dvanáctiválců nevzdaly a nevzdají. Psali jsme třeba o Pagani. Také Lamborghini nechce ani slyšet, že by mělo uřezávat počty válců, i když připojí elektriku. A co Ferrari? To už dávno nasadilo i přeplňované osmiválce. Dvanáctiválce jsou však stále větší problém, protože dodržet s nimi všechny normy je skoro nadlidský úkol.

Michael Leiters, technický ředitel značky Ferrari, se o tom rozpovídal pro Top Gear. Uvedl, že tohle bude nelehký boj, protože proti dvanáctiválci tlačí svět z mnoha stran. Emisní a hlukové normy jsou problematické, ale vezměte si, že firma musí splnit požadavky na tyto regule v Evropě, Číně i USA. Všude jsou přísné, ale jinak.

Foto: Ferrari

Ferrari 812 GTS

Emise by to třeba ještě ustály, jenže auto musí být i tiché. Nelze dnes vypustit ven burácející stroj. A tak automobilky nasazují účinnější tlumiče s elektronickými klapkami, které přidají na zvuku jen v určitém jízdním módu. Nebo přidávají na sytosti zvuku jen v kabině.

Jenže to nepůjde dělat navěky. I Ferrari se sice snaží, co může, ale třeba jednoho dne usoudí, že lpění na dvanáctiválci je kontraproduktivní. Ale zatím to prý nehrozí.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám