Článek
Světoznámé logo automobilky Ferrari je spjato nejen s luxusními a závodními vozy, ale také s celou řadou produktů, jejichž výrobu společnost licencuje. Prémiová značka je přitom mimořádně citlivá na to, aby se její logo neobjevovalo na padělcích.
V rámci boje za originalitu tak společnost dokonce provozuje službu, kdy veřejnost může nahlásit prodej zřejmě padělaného zboží, které neprávem nese logo automobilky a je veřejně prodáváno. A společnost se následně postará o to, aby se podobné produkty nedostaly dál.
Jen za loňský rok tak Ferrari nechalo zničit přes 400 000 padělků, jak upozornil web Carscoops. Nejvíce byly mezi padělky zastoupeny různé kusy oblečení, kterých bylo 100 351, dále pak brýle (91 229 ks), peněženky (57 503 ks), hodinky (60 903 ks), parfémy (30 161 ks) nebo boty (17 438 ks).
Společnost ovšem nechávala likvidovat i tisíce falešných batohů, opasků či míčů. Zničeno bylo i několik stovek falešných modelů, městských skládacích koloběžek a také tři automobily.
Společnost se přitom v rámci boje proti padělkům zaměřuje na produkty dostupné v obchodech, pravděpodobně tak nezničila repliky, které by si nadšenci postavili doma v garáži. Je ovšem škoda, že o zničených vozech nezveřejnila více informací.