Článek
Ferrari mění názvy svých modelů v rámci nových modelů, jejich karosářských verzí i menších faceliftů. A navíc na poměry výrobců exkluzivních supersportů tak činí často. Vyznat se tak v maranellské nabídce nemusí být jednoduché.
V loňském roce Italové představili F8 Tributo, nástupce modelu 488, tedy typického vozu s motorem uprostřed. Jakéhosi jádra nabídky. Ve Frankfurtu, kde autosalon startuje 10. září, uvidíme otevřenou variantu F8 Spider.
Sundat pevnou střechu mu zabere už jen 14 sekund a mezigeneračně zhubl 10 kilogramů. Motor o objemu 3,9 litru s osmi válci do V známe už z 488 Spider, nyní nabízí 711 koní. Vůz zrychlí na stovku za 2,9 sekund a maximální rychlost činí 340 km/h.
Druhou premiérou je pro změnu otevřená verze modelu o třídu většího. O střechu přišel 812 Superfast, novinka se jmenuje 812 GTS.
Stále atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6,5 litrů dává 789 koní v úchvatných 8500 otáčkách za minutu a točivý moment 718 newtonmetrů. Na stovku opět zrychlí těsně pod tři sekundy, kvůli výztuhám o 75 kilogramech o dvě desetiny pomaleji než kupé, a zastaví se na 340 km/h.
Oba modely budou součástí standardní sériové nabídky automobilky, ovšem za zatím neupřesněnou cenu.