Článek
SP-8 je víc než jen F8 Spider bez střechy s efektním dvoubarevným lakem, protože se vyhýbá mnoha dílům sériového vozu. Například přední světlomety jsou zcela nové, zatímco zadní světla jsou z modelu Roma, ale s grafikou na míru.
Čelní sklo a koncovky výfuku jsou zase odvozeny z modelu 296 GTB. Pokud jde o kola s retro designem, pětipaprskové disky s matně šedým povrchem jsou moderním pojetím kol legendárního modelu F40 z osmdesátých let.
Široká hliníková přední maska je vyrobena z jediné formy vytištěné 3D tiskem a zahrnuje vertikální pruhy, což je dalším retro prvkem. Rovněž na krytu motoru jsou podélné proužky, které připomínají klasické modely, jako je Testarossa.
Ferrari uvádí, že technici strávili spoustu času zdokonalováním karoserie pomocí simulací výpočetní dynamiky tekutin, aby bylo zajištěno, že vůz zůstane aerodynamicky tichý i bez střechy.
U osmiválce umístěného uprostřed nedošlo k žádným změnám, takže 3,9litrový motor se dvěma turbodmychadly nadále produkuje 710 koní a 770 newtonmetrů točivého momentu, které putují na zadní kola.
Ferrari SP-8 je vystaveno v Itálii na trati Mugello a zůstane tam až do konce akce Finali Mondiali Ferrari 2023, tedy do 30. října. Jeho další zastávkou bude Muzeum Ferrari v Maranellu, kde bude vystaveno od 16. listopadu do března 2024.