Hlavní obsah

Ferrari ukázalo další model pro jediného zákazníka

Nové Ferrari KC23 je jedinečné přepracování sériového závodního vozu 488 GT3, vytvořené pro „jednoho velmi nápaditého, vášnivého a náročného zákazníka“, jak nejmenovaného klienta označuje automobilka.

Foto: Ferrari

Ferrari KC23

Článek

Supersport KC23, který byl odhalen necelý týden před vystavením na Festivalu rychlosti v Goodwoodu​, je nejnovějším výtvorem divize speciálních projektů v Maranellu. Navazuje na speciály BR20 na bázi modelu GTC4, SP51 na bázi 812 a loňský úžasný SP48 Unica, odvozený z F8 Tributo.

Na rozdíl od těchto vozů není KC23 legální pro silniční provoz, protože je založen na základech závodního vozu. Firma říká, že byl navržen speciálně pro „nesoutěžní“ použití na dráze.

Automobilka tím pádem nebyla svázána jakýmikoli pravidly. Namísto výstředního otvoru pro vedení vzduchu vozu GT3 se například elegantnější KC23 vyznačuje jemným, ale účinným aktivním aerodynamickým paketem zahrnujícím motorizované panely karoserie po stranách, které se otevírají a zavírají pro úpravu proudění.

V klidu, s vypnutým motorem, se panely zavírají, aby předvedly to, co Ferrari nazývá „čistou monolitickou krásou“.

Pevné zadní křídlo je namontováno ve jménu optimálního přítlaku, ale lze jej odstranit pro čistší vzhled.

Ferrari říká, že tato jednorázová akce – inspirovaná konceptem Vision Gran Turismo a hypercarem 499P vítězným v Le Mans – poskytuje „vzrušující pohled“ na vozy, které uvede na trh v nadcházejících desetiletích, a zdůrazňuje motýlí dveře ve stylu LaFerrari, přední světlomety a štíhlá zadní světla jako některé z hlavních prvků.

Dalším vrcholem je zakázkový čtyřvrstvý lak s hliníkovým efektem, nazvaný Gold Mercury. Napuštěný tekutým kovem pro „živý, dýchající“ efekt, mění barvu v různých světelných podmínkách.

Uvnitř je spartánský kokpit 488 GT3 zaměřený na závody, takže chybí dotyková obrazovka, plyšové kožené čalounění i audiosystém – ale je tu hardcore závodní volant s 16 tlačítky a spínači, kompletní bezpečnostní klec a pár sedadel.

Stejně tak vozu nechybí nekompromisní závodní nastavení podvozku GT3 a závodní verze osmiválce se dvěma turbodmychadly, ačkoli nebylo potvrzeno, zda osvobození od přísných protokolů asociace FIA umožnilo zvýšení výkonu nad standardních 550 koní.

I tohle může do běžného provozu. Ferrari ukázalo nejextrémnější silniční model

AutoMoto

První SUV od Ferrari jde na dračku, zákazníci čekají roky

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám