Článek
Řada automobilek, které používají dvanáctiválcové motory, od nich postupně odchází buď k menším objemům a přeplňování, nebo k hybridním či rovnou elektrickým pohonným ústrojím. Čerstvě představené Ferrari 812 Competizione jde proti proudu – drží se objemné V12 bez přeplňování. Ba co víc, nový motor je nejvýkonnějším spalovacím motorem v silničním autě v historii značky.
Ferrari představuje novou špičku, 812 Competizione má výkon v astronomických otáčkách
Enrico Galliera, šéf marketingu a prodejů u této věhlasné italské automobilky, v rozhovoru pro magazín Top Gear označil dvanáctiválec za „součást historie společnosti” a „zcela jisté srdce Ferrari”. Potvrdil, že inženýři chtějí „najít cesty, jak ho udržet při životě”, a dodal, že si je jist, že dny atmosférického dvanáctiválce ještě nejsou sečteny.
Technický ředitel Ferrari Michael Leiters jeho slova potvrzuje. Podle něj je u 6,5l V12, který automobilka použila do 812 Competizione, pořád prostor k vylepšování výkonu i efektivity. „Samozřejmě musíme provádět důkladný výzkum a vývoj, abychom tento pilíř Ferrari zachovali,” uvedl.
„Zároveň ale pracujeme s jinými technologiemi, abychom si byli jisti, že jsme na budoucnost připraveni. Víme, jak udělat atmosféricky plněný motor, víme, jak udělat přeplňovaný motor i jak na hybridní ústrojí. Takže máme technologie na to, abychom se rozhodli, co bude pro budoucnost nejlepší volba,” uzavírá Galliera.