Hlavní obsah

Ferrari skončí s vestavěnou navigací

Vestavěná navigace byla dlouho vnímána jako prvek hodnotnější výbavy, dnes už ji ale řada automobilek často nabízí ve standardu. Ferrari s ní ovšem u nových modelů končí.

Foto: Ferrari

Kabina Ferrari Purosangue

Článek

Důvodem je přitom prostá skutečnost, že technologie zobrazení dat z telefonu na obrazovkách vozů dosáhla takové úrovně, že již vestavěné satelitní navigace jednoduše nejsou příliš důležité. Pohodlně je zastoupí navigace v telefonu, zobrazované přes systémy jako Apple CarPlay a Android Auto.

Oba tyto systémy mobilní konektivity nabízí vozy Ferrari standardně od roku 2021, přičemž vůbec prvním Ferrari s podporou Apple CarPlay byl již v roce 2014 model Ferrari FF. Na podporu Android Auto nicméně fanoušci museli čekat dalších pět let.

Vedle snadné a spolehlivé propojitelnosti mobilních telefonů s automobily navíc automobilka spatřuje výhodu také v takřka neustálém vylepšování map v mobilních navigacích.

Foto: Apple

Příští generace Apple CarPlay v Porsche

„Myslíme si, že telefon a jeho fantastické zrcadlení je uživatelsky nejpřívětivější možností a nejaktuálnějším systémem,“ uvedl podle Drive pro australská média Emanuele Carando, šéf produktového marketingu Ferrari.

Automobilka navíc zohlednila, že její vozy lidé běžně nepoužívají každý den. Po usednutí za jejich volant si tak nebudou muset zvykat na jiný systém navigace a jejího ovládání. Mohou použít jednoduše svůj telefon a preferovanou navigační aplikaci, na kterou jsou zvyklí. Ať už přesednou z jakéhokoliv vozu.

Bez vestavěné navigace tak zákazníkům dorazí například nové SUV Ferrari Purosangue i nedávno představený model 12Cilindri, jak dodává Drive.

Výrobu dvanáctiválcových motorů Ferrari zastaví jedině zákony

AutoMoto

Ferrari se pouští do výzkumu baterií pro elektromobily, vyrábět je ale nebude

AutoMoto
Související témata:
Apple CarPlay

Výběr článků

Načítám