Článek
Když už se dozvíme o tom, že si Ferrari, nejslavnější automobilka světa, díky svým sporťákům a úspěchům ve formuli 1 nechá patentovat nějaký nový vynález, většinou odhadujeme, že to bude mít něco společného s jízdou či motorem. Tentokrát je tomu ovšem trochu jinak – nejnovější patent, který Evropský patentový úřad zveřejnil 18. srpna, se týká klimatizace.
Šéf Ferrari vítá nucení elektromobilů, vidí v tom příležitost
Na zveřejnění upozornil web Ferrari 296 Forum a po teoretické stránce je systém, který si nechalo Ferrari patentovat, nejluxusnější možnou klimatizací. Řídící systém zde využívá termokamery k tomu, aby určil teploty různých částí kabiny a těl členů posádky, a zároveň bere v potaz jejich oblečení, pohlaví nebo tvar těla.
Podle toho vypočítá a nastaví optimální intenzitu a směr proudění vzduchu, způsob jeho cirkulace a teplotu vzduchu takovým způsobem, aby se posádce sedělo v autě vždy příjemně bez ohledu na roční období či počasí venku. Předpokládáme nicméně, že možnost nastavení teploty, byť třeba bez čísel pro konkrétní stupně, zůstane jako jediná věc, na kterou musí člověk sahat.
Který model značky má takový systém dostat? Samotný patent ještě není zárukou, že se věc objeví i na trhu, automobilky si často tímto způsobem chrání i pouhé nápady. Pokud však můžeme soudit z nákresu, který automobilka přiložila k žádosti, ono auto bude mít dvě řady sedadel.
Protože GTC4Lusso zmizelo z nabídky a žádný další vůz o více než dvou sedadlech Ferrari nenabízí, mohlo by to být SUV Purosangue, ať už v současné, nebo příští generaci. Totiž, Purosangue bude útočit na auta jako Lamborghini Urus nebo Aston Martin DBX, takže musí mít co nabídnout a odlišit se i něčím jiným než logem na kapotě.