Článek
Poslední ferrari, které mělo plátěnou skládací střechu, byl model F430 Spider. Až do nynějška, kdy se stejnou ochranou proti nepřízni počasí přichází otevřená roma.
Největší změnou je, pochopitelně, střecha. Je vyrobena z pětivrstvého plátna a podle automobilky nabízí podobnou míru zvukové izolace jako plechová střecha kupé. Skládá se pod kryt za hlavovými opěrkami zadních sedaček, trvá to 13,5 sekundy a je možné to činit do rychlosti jízdy 60 km/h.
Vůz má integrovaný deflektor větru, který je možné elektricky vytáhnout až do rychlosti jízdy 170 km/h. A konečně, mechanismus střechy a další potřebné dodatky včetně vyztužení karbonového monokokového šasi přidalo vozu 84 kg hmotnosti na celkových 1654.
Ferrari slaví 30 let v Číně. Vznikl speciální model Roma
Na zbytku vozu je všechno v podstatě při starém. Pod kapotou pracuje 3,9l osmiválec s přeplňováním, který pohání zadní kola silou 620 koní a 760 newtonmetrů skrz osmistupňovou samočinnou převodovku. Vůz zvládá zrychlit na stovku za 3,4 sekundy a pokračuje až k maximálce „přes 320 km/h“ - přesnější údaj automobilka neuvádí.
To jsou stejné hodnoty jako u kupé, navzdory tomu, že kabriolety mají vždycky vyšší odpor vzduchu. Ferrari však drobně upravilo aerodynamiku, aby byl nárůst odporu co nejmenší; mimo jiné tu je aktivní zadní spoiler.
V interiéru také kromě otevřeného nebe nad hlavou není žádná změna. Palubní deska je tedy opět stylizována do dvou „kokpitů“, mezi nimiž trůní na výšku orientovaný centrální displej. Vůz je technicky čtyřmístný, ale zadní sedačky se nedají považovat za použitelné k přepravě lidí; berme je spíš jako dodatečný zavazadlový prostor k 255 litrům ve skutečném kufru.
Ceny zatím nejsou na světě, počítejme však se základem o něco vyšším než u kupé, které začíná na šesti milionech korun. Samozřejmostí jsou velmi široké možnosti individualizace pomocí barev či materiálů v interiéru a tak podobně.