Článek
Automobilka Ferrari je jedním ze symbolů úchvatných vozidel se spalovacími motory, již od roku 2019 ovšem prodává i elektrifikované vozy a v příštím roce by měla představit svůj vůbec první elektromobil. Do roku 2026 by pak až 60 % nabídky měly tvořit právě elektrifikované vozy.
S ohledem na připravovanou elektrifikaci se proto automobilka rozhodla zvýšit své znalosti ohledně baterií, jak v rozhovoru pro Reuters uvedl její výkonný ředitel Benedetto Vigna.
„Chceme otevřít články a pochopit, co se v nich nachází,“ uvedl Vigna během otevření výzkumného centra pro bateriové články, na kterém se podílí také univerzita v Boloni a společnost vyrábějící čipy NXP Semiconductors.
Vigna nicméně dodal, že Ferrari nemá v plánu vlastní výrobu bateriových článků, kterou raději přenechá externím výrobcům. Odvíjet by se však měla právě od znalostí, které by automobilka měla získat díky novému výzkumnému centru.
„Nemůžeme si dovolit brát články jako černé skříňky,“ dodal Vigna. Ve výzkumném centru E-Cells Lab se tak bude studovat chemie různých článků, včetně těch lithiových či s pevným elektrolytem, které by měly být budoucností. Automobilka je ale prozatím nepovažuje za reálnou volbu pro své modely.