Článek
V současné době je významným výrobním produktem značky Ferrari ostré sportovní auto, které na denní jízdu není moc stavěné. To se má ale změnit. V budoucnu se podle Elkanna má firma víc zaměřit na pohodlnější vozy typu GT. Do roku 2022 by automobily typu Gran Turismo mohly představovat 40 procent prodejů aut se vzpínajícím se koněm ve znaku.
To je nárůst o podstatných 32 procent. Jaký je důvod? Spousta lidí nechce mít ferrari jen zaparkované v garáži, ale chce si ho víc užívat. Chce jezdit častěji. A to znamená samozřejmě i větší prodejní čísla pro značku. Samozřejmě že s prodejem jde ruku v ruce i výhled na zisk. Očekává se, že by měl mít v roce 2022 přibližně o 80 % víc, než tomu bylo v roce 2017.
Elkann také pro Automotive News Europe potvrdil, že se připravuje SUV model s názvem Purosangue, což je v překladu Plnokrevník. Chce konkurovat rostoucím prodejům konkurence, která nabízí třeba Lamborghini Urus nebo Porsche Cayenne.
Ovšem Ferrari nechce jít cestou velkovýroby, jako to dělá Porsche. Ferrari má stále mít punc jedinečnosti. A tak pořád půjde o výrazně omezená čísla vyrobených aut, i když dříve prosazovaný horní strop výroby už dávno padl.
A jelikož je John Elkann také hlavou koncernu Fiat Chrysler Automobiles, potvrdil, že je stále možnost se spojit s jiným výrobcem. Poté, co padly námluvy s Renaultem (proti se postavila francouzská vláda), Fiat Chrysler svou nabídku na fúzi stáhl. Ale stále se prý nebrání nabídkám na spojení, kde by nešlo o žádné pohlcení, jak tomu bylo u převzetí Opelu koncernem PSA, ale o skutečné rovnocenné partnerství.