Článek
Ano, i LaFerrari bylo hybrid, ale SF90 je na tom s výkonem ještě lépe. Jeho pohonnou jednotkou, která spaluje benzin, je přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry. Má výkon 573 kW (769 koní) a točivý moment 800 N.m. Už jen toto stojí za zmínku, že jde o nejsilnější osmiválec v historii značky.
Jenže pak tu jsou ještě tři elektrické motory s Li-On akumulátory. Jeden elektromotor pohání přední kola a dva zadní. Jejich souhrnný výkon je 162 kW (217 koní). Ovšem celkový výkon auta je pak 735 kW, což je o 28 kW víc, než mělo LaFerrari.
Výkon ze spalovacího motoru se přenáší na všechna kola pomocí osmistupňové dvouspojkové převodovky. Auto i díky tomu zrychlí na stovku za 2,5 sekundy, dvoustovku dá za 6,7 sekundy a maximální rychlost je 340 km/h. Auto dlouhé 4710 mm, široké 1972 mm a vysoké 1186 mm s rozvorem 2650 mm váží pouhých 1570 kg. Opět je to méně než u LaFerrari.
Ještě se musíme vrátit k elektromotorům. SF90 je totiž hybrid se vším všudy. Takže lze akumulátory o kapacitě 7,9 kWh nabíjet a auto může jet čistě na elektřinu až do vzdálenosti 25 km (pouze s pohonem na přední kola), když maximální rychlost tohoto tichého ekologického chodu je 135 km/h. Pak se zapíná spalovací motor.
Vzhledem do budoucnosti
To, co se často Ferrari vytýkalo, že nereflektuje současné a hlavně budoucí trendy v designu, tímto vozem padlo. Auto vypadá opravdu futuristicky. Zajímavé světlomety mají denní svícení, z bočního profilu je auto silně postavené dopředu a vše jen umocňují boční vstupy vzduchu k motoru.
Auto má na sobě spoustu nových prvků pro zlepšení aerodynamiky, stejně jako dynamických systémů, které mění obtékání vzduchu podle rychlosti vozu.
Zajímavý je i interiér. Za volantem je digitální displej o úhlopříčce 16,1 palců. Na něm je prakticky úplně kompletní informace o voze i motorech. Aby řidič neměl k důležitým údajům daleko, ty „nej” se promítají i na čelní sklo pomocí head-up displeje. Zajímavé je také to, že na volantu i přístrojovce v dosahu prstů jsou další dotykové ovladače. Takže většinu z nich může řidič ovládat, aniž by musel sundat ruce z volantu, nebo jen minimálně. Hlavně je má stále na očích. Na volantu jsou pak všechny nejdůležitější ovladače, a to jak jízdního módu, tak třeba i spínání stěračů.
Auto také přišlo o klasickou páku převodovky. Nejsou tu dokonce ani tlačítka. Jde o jakési posuvníky, pomocí kterých se volí požadovaný režim. Řadí se samozřejmě pákami na volantu.
Cenu a další technické informace čekejme někdy v průběhu tohoto roku, protože zatím nebylo ani oznámeno, kdy konkrétně tento „hyper-hybrid” půjde do prodeje.