Článek
„Bude vypadat tak, jak bude třeba, aby SUV Ferrari vypadalo,” uvedl Marchionne v Detroitu. Představme si tedy asi něco v intencích Lamborghini Urus, jen s více křivkami, detaily inspirovanými jinými modely Ferrari a červeným lakem.
Podstatnější podle Marchionneho je, jak bude FUV - Ferrari Utility Vehicle, jak budoucímu modelu říká - jezdit. „Musí jezdit jako Ferrari,” dodal v Detroitu. S tím se pochopitelně pojí i maximální rychlost.
„Dosud patří titul nejrychlejšího SUV Alfě Stelvio Quadrifoglio a nemyslím si, že se Ferrari bojí Alfy. Uděláme vše, abychom postavili nejrychlejší SUV,” uvedl. V době, kdy jeho vůz přijde na trh, ovšem bude pravděpodobně nejrychlejší Lamborghini Urus, a tedy musí Ferrari cílit na překonání času 3,6 s na stovku a maximálky 304 km/h.
Ferrari přijde s SUV až po většině svých hlavních konkurentů, snad jen McLaren zatím takové auto neplánuje. Skalní fanoušci značky s ideou SUV moc nesouhlasí, ale protesty byly slyšet i v případě Porsche Cayenne, které je dnes dojnou krávou automobilky.
Není důvod očekávat, že tomu u Ferrari bude jinak. Koncern FCA se potřebuje dostat ze ztráty a drahé SUV od nejslavnější automobilky světa k tomu jistě pomůže. Představení vozu můžeme podle Marchionneho slov zatím odhadovat na detroitský autosalon v roce 2020.
Jak bude vypadat, zatím svět neví. „Viděl jsem ho, když jsem byl v Evropě. Pracujeme na něm, ale není hotové. (...) Vypadá dobře,” uvedl Marchionne také v Detroitu. Zatím můžeme jen posloužit ilustracemi; ty u článku jsou dílem brazilského designéra Klebera Silvy.