Článek
Automobily značky Ferrari mají fanoušky všech věkových skupin, klientelu ale tradičně tvoří spíše starší zákazníci. V posledních letech se však automobilce daří oslovovat stále mladší nové zákazníky, jak v rozhovoru pro CNBC prozradil generální ředitel značky Benedetto Vigna.
„Čtyřicet procent nových klientů je mladších 40 let,“ uvedl Vigna v rozhovoru během akce Converge Live v Singapuru. Pro značku jde přitom o poměrně výrazný skok, neboť ještě před 18 měsíci bylo pouze 30 % nových zákazníků mladších 40 let.
Zásluhy na oslovování stále mladší nové klientely přitom Vigna připisoval týmu v automobilce, která je kromě jiného známá také tím, že bezmála tři čtvrtiny všech vozů prodává již existujícím zákazníkům.
Ferrari zvažuje omezení personalizace, zákazníci chtějí přílišnou extravaganci

Šest nových modelů i elektromobil
Automobilka si navíc udržuje exkluzivitu i přesně omezeným počtem vyrobených kusů, na které si zákazníci musí počkat v průměru kolem dvou let. Značka přitom na tomto přístupu neplánuje nic měnit, neboť i čekání na nový vůz by mělo být součástí zážitku při pořízení ferrari.
Vigna také v rozhovoru připomněl plánované představení prvního elektrického modelu, které se uskuteční již 9. října tohoto roku. Celkem pak letos automobilka plánuje premiéru šesti nových modelů.
V budoucnu plánuje značka vyrábět klasické spalovací vozy, hybridy i elektromobily. Vigna si je přitom vědom, že někteří zákazníci si elektrický vůz značky nikdy nekoupí. Na druhé straně však existují i perspektivní zákazníci, kteří naznačili, že mají zájem o koupi pouze elektrického vozu značky.
Před 30 lety se světu představilo výjimečné Ferrari F50
