Článek
Ferrari zkratku M používá u modelů, kterým byl vylepšen výkon. Jedná se o zkrácení slova Modificata a v případě modelu Portofino M s sebou tohle písmenko nese velkou řadu zlepšení. Legendární automobilka vůz vůbec poprvé ve své historii představila zcela online.
Nové Ferrari se jmenuje jako italské hlavní město
Portofino M je oproti modelu před modernizací dražší. A to o 24 tisíc liber, tedy asi o 700 tisíc korun, stojí tak v přepočtu 5,5 milionu. Za tu cenu ale zákazník dostane velkou porci vylepšení počínaje zevnějškem. Portofino M působí agresivněji a sportovněji. Designéři se přitom zaměřili hlavně na příď auta.
Největší změny ovšem najdeme pod kapotou. Ferrari do auta vložilo filtr pevných částic, díky čemuž Portofino M splňuje emisní předpisy Euro 6d. Dvojitě přeplňovaný motor V8 s objemem 3,9 litru teď dává vozu ještě vyšší výkon a místo 600 koní nabízí koní 620.
Supersport MC20 startuje novou éru Maserati. Má přes 600 koní a může být elektrický
Novinkou pod kapotou auta je i nová, osmistupňová automatická převodovka. Ve Ferrari ji nastavili tak, že zvládne až o 35 % vyšší točivý moment než starší verze, díky čemuž se Portofinu M zlepšila také čísla ve zrychlení z 0 na 100 km/h. Ostřejší verze M to zvládne za 3,45 sekundy.
Portofino M nově také převzalo systém nastavení jízdních režimů, který se objevil třeba v dražších modelech jako Ferrari Roma. Tlačítko volby lze nastavit na pět různých úrovní, z nichž nejostřejší je pak samozřejmě modul Race. Právě v něm je prý Portofino M mnohem lepší než jeho slabší verze.
Mimo tyto systémy pak Ferrari do výbavy přidalo i řadu chytrých asistentů nebo vylepšená sedadla. Dodávky vozu budou vyřizovány v první polovině roku 2021.