Článek
Tichá Čistovická ulice v Řepích svými původními vilkami navozuje dojem okresního městečka. Když dojdete až na samotný konec, uvidíte zbrusu nový autosalon Ferrari a Maserati, který zde posledních dvanáct měsíců vyrůstal. Z mnohem rušnější Dejvické ulice se jediné prodejní místo v Česku (a na Slovensku) přestěhovalo do podstatně klidnější a diskrétnější lokace. Na druhou stranu: v Dejvicích značku se vzpínajícím se koněm každý při chůzi či jízdě nedaleko „kulaťáku” viděl.
Nový autosalon pochopitelně vznikl podle standardů Ferrari, italská automobilka řešila veškeré detaily – od umístnění a velikosti vystavených grafik po typ, tvar a barvu podlahy, to je ale normální i u běžných automobilek. Například v případě velkoformátové dlažby byly na výběr tři různé typy.
Pro někoho může být pozitivem, že unifikace není stoprocentní, takže zatímco autosalon Porsche je naprosto stejný v Praze jako v Los Angeles, v případě Ferrari došlo na některé architektonické nuance.
Samotnou stavbu, která zaujme bohatým prosklením i zalomením do tvaru V, navrhla společnost Qarta architektura. „Ostré a čisté tvary showroomu jsou inspirovány tvaroslovím automobilů Ferrari osmdesátých let. Vstup do objektu evokuje boční chladicí sání legendárního Ferrari Testarossa,” uvedl hlavní architekt nové budovy Tomáš Němec.
Ferrari kupují jen muži
V samotném autosalonu je místo pro tři modely Ferrari. Ve speciální místnosti nazývané ateliér si zákazník specifikuje svůj nový automobil podle vlastních požadavků. Například u bezpečnostních pásů je na výběr z deseti barevných provedení, na místě vidíte fyzicky i barvy čalounění, volanty, sedačky, ale i karbon-keramické brzdy (šest barevných provedení). Nejnáročnější zákazníci mohou vyrazit přímo do Maranella, a pokud jste velice solventní, navrhnou vám zde klidně i unikátní karoserii.
Čekací doba je nezřídka jednoletá, u modelu California je kratší. Překupníky odmítají, pokud si ale objedná auto prověřený zákazník ze zahraničí, není to prý problém. Podle vedoucího prodeje Petra Kabáta do autosalonu Ferrari chodí ve sto procentech muži, typickou barvou pro jejich nový supersport je červená, i když tradiční a trochu pozapomenutou barvou maranellského výrobce je žlutá.