Článek
Maranellská automobilka Ferrari chystá svůj přechod na elektrická auta, a to nikoliv pomalejší než řada jiných automobilek, říká její nový strategický plán. Elektrické a hybridní modely by se měly do roku 2030 podílet na celkovém prodeji aut z 80 procent. Automobilka dále uvedla, že do roku 2026 plánuje investovat 4,4 miliardy eur (108,9 miliardy korun), převážně do vývoje nových produktů.
„Věříme, že můžeme využít elektrický motor ke zvýšení výkonu našich aut,“ řekl šéf společnosti Benedetto Vigna. Potvrdil, že italská automobilka plánuje uvést na trh svůj první elektrický model v roce 2025. V letech 2023 až 2026 představí 15 nových modelů a předseda správní rady John Elkann uvedl, že přechod na vozy poháněné elektřinou firmě umožní vyrábět ještě jedinečnější auta.
Své první SUV chce Ferrari vyrábět v limitovaných počtech
Ferrari očekává, že v roce 2025 budou plně elektrické vozy tvořit pět procent prodeje aut, v roce 2030 by to mělo být 40 procent, uvedl Vigna. Podíl hybridních modelů by se měl z 20 procent v roce 2021 zvýšit na 55 procent v roce 2025 a poté klesnout na 40 procent v roce 2030.
Součástí budoucnosti značky bude třetí produkční linka. Na tu firma koupila pozemky poblíž své dosavadní továrny a začala s přípravami ke stavbě. Podle zdrojů přibude kromě výrobny také středisko pro výzkum a vývoj baterií.
Automobilka bude pro své elektrické modely vyvíjet a vyrábět vlastní elektromotory, elektronické střídače a baterie na nové montážní lince ve svém závodě v italském Maranellu. Ty z komponentů, které nepovažuje za klíčové, bude zadávat partnerům.
Ferrari slaví 75 let na největší motoristické akci Legendy 2022
Ferrari už za sebou má nějaké hybridy, s elektromobily ale podle některých názorů začíná pozdě, když na rok 2025 naplánovalo svůj první takový model.
Podle starších slov automobilky bude potřeba formovat strategická partnerství, aby se k novým technologiím dostala bez nadměrných nákladů. Se zisky však jistě pomůže první SUV značky, které se bude jmenovat Purosangue a dostane pod kapotu mimo jiné i V12.
Benedetto Vigna, nový ředitel, přišel loni v září právě s cílem přenést tradici značky do nového světa, v němž tiché elektromotory nahradí úchvatně znějící dvanáctiválce. Letos se ale nechal slyšet, že i biopaliva a syntetická paliva by mohla být ekologickou alternativou plně elektrického pohonu.