Článek
I přes narůstající skepsi vůči bateriovému pohonu v luxusních autech se i Ferrari chystá nabídnout elektromobil. Podle šéfa automobilky Benedetta Vigny už testovací prototypy najezdily tisíce kilometrů v reálném provozu a značka chce novinku „postavit správně, aby nabídla mnoho zábavy,“ uvedl pro britský Autocar.
Italská firma zatím neposkytla žádné podrobnosti o tom, jaký typ karoserie takový vůz bude mít, ale nedávné špionážní záběry ukazují, že jde o testovací muly s upravenou karoserií SUV Maserati Levante. Zda bude siluetou zjevně srovnatelné s levante, se ale teprve uvidí.
Ostatně, Ferrari použilo SUV Maserati jako základ pro první prototypy modelu Purosangue a toto auto se od klasických SUV radikálně liší, i když nabídne vysoko posazená čtyři sedadla.
Nový hypersport Ferrari F80 má motor V6 a výkon 1200 koní
Je možné, že by se Ferrari mohlo snažit napodobit charakteristické dynamické vlastnosti svých spalovacích vozů centralizací hmoty baterií v podvozku – podobně jako jeho současné vozy jsou buď s motorem vpředu uprostřed, nebo s motorem vzadu uprostřed. Vigna řekl, že očekává, že nový elektromobil osloví jak stávající zákazníky Ferrari, tak nové zákazníky zaměřené na moderní technologie.
„Ve skutečnosti neexistuje žádný vzor. Lidé si kupují ferrari, protože když si koupí ferrari, užijí si spoustu legrace. Nekupují si ferrari kvůli A, B, C, D nebo jedinému prvku. Je to kombinace věcí. Když děláme elektromobily, budeme je vyrábět správným způsobem,“ dodal.
Elektromobil se bude vyrábět v nové továrně „E-building“, která byla nedávno otevřena v domovském Maranellu. Zázemí nabídne pokročilou novou výrobní linku zaměřenou na hybridní a elektrický pohon. Pravděpodobně ale zahájí provoz s modelem Purosangue a SF90, elektromobil se připojí v roce 2026.