Článek
Značku Ferrari si většina z nás spojuje především s výkonnými spalovacími motory, ani tento symbol italského automobilového průmyslu však nemohl ignorovat alespoň minimální stupeň elektrifikace.
Doba přitom postoupila už tak daleko, že se uplynulé čtvrtletí tohoto roku stalo prvním, kdy značka poprvé prodala více hybridních vozů než vozů s čistě spalovacím motorem.
Od července do září roku 2023 prodala značka celkem 3188 vozů, což představuje nárůst o 271 vozů proti stejnému období loňského roku. Hybridy tvořily 51,3 procenta prodaných vozů, na čistě spalovací vozy připadlo 48,7 % prodejů.
V předchozím čtvrtletí tvořily hybridy 43 procent prodejů a ve třetím čtvrtletí uplynulého roku jen 19 procent celkových prodejů. Automobilka dnes nabízí devět modelů se spalovacími motory a čtyři s hybridním pohonem. První čistě elektrický model se neočekává dřív než v roce 2025.
Největší zásluhu na vysokých prodejích hybridů v uplynulém čtvrtletí měly mít zejména modely Ferrari 296 a Ferrari SF90 – oba dostupné pouze s plug-in hybridním pohonem. SF90 se přitom stal v roce 2019 vůbec prvním plug-in hybridním modelem značky, zatímco prvním hybridním modelem bez externího napájení bylo Ferrari LaFerrari, představené v roce 2013.
Nabízí se ale otázka, jak dlouho si elektrifikované modely svůj náskok v prodejích udrží. Jak připomíná článek Financial Times, který na prodeje Ferrari v uplynulém čtvrtletí upozornil, automobilka ještě stále naplno nerozjela výrobu svého prvního crossoveru Purosangue, pod jehož kapotou pracuje motor V12 bez elektrické asistence.
Značka přitom očekává vysokou poptávku, díky které by model Ferrari Purosangue mohl tvořit až 20 % prodejů pro příští rok.