Článek
Ferrari FXX není žádným obyčejným vozem. Speciální série tohoto supervozu byla vlastně nehotová. Zákazníci v závodnických oblecích se účastnili pořádaných vzájemných závodů a testovacích jízd na několika okruzích světa a svěřovali své poznatky technikům. Ti připravovali úpravy, které by vozu daly další doping.
A výsledek je ve jménu Evoluzione. Prý se do testování zapojil i Michael Schumacher (vždyť také jeden z vozů vlastní) a především jeho zkušenosti dokázaly z vozu udělat ještě lepší kousek.
Tak co Michael a další dvacítka jezdců odhalili? Třeba slabý motor. Prý se jim nezdá, jak se nepřeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,2 l chová na trati. Podvozek prý snese i větší výkon. Třeba takových 632 kW nmísto původních 588 kW. V motoru prý došlo k vylepšení uvložení klikového hřídele, nové jsou písty a ojnice a... Kdo ví. Ferrari si podrobnosti nechává pro sebe.
Také převodovka zrychlila a nyní dokáže z jednoho stupně na druhý přeskočit za 60 ms, což je zlepšení o "minimálních" 20 ms.
Další úpravy byly provedeny na voze v rámci optimalizace jízdních vlastností. Především aerodynamika dostala pořádně zabrat a dnes auto vypadá už jako speciál na Le Mans. Nové zadní partie lépe odvádí vzduch a přitom zvyšují přítlak na zadní nápravu.- Přední část pak se víc upravila podle vzoru Formule 1.
Změněné bylo také obtékání vzduchu podvozku, kde se zvětšil středový difuzor.
Několika změnami prošly i nápravy. Byly upraveny charakteristiky pružení a nové jsou i brzdy. Ty původní sice byly chloubou Ferrari, ale byly spíš pro efekt než efektivitu. Jejich účinnost se totiž po zahřátí silně snižovala. Takže brzdové třmeny nyní pracují s novým obložením.
A cena za tohle vývojové minimum? Těžko říct. Majitelé si sice svých padesát miliónů korun už zaplatili, ale na další výdaje jistě hledět nebudou.