Článek
Pro Ferrari měl nejdůležitější roli v celé historii určitě model 458 Italia. Jistě, nebyl to nejrychlejší ani nejdivočejší model značky. Těch má firma dost a dost. Jenže Italia bylo auto, které nastartovalo období velkých prodejů. Řekněme, že tohle bylo „lidové“ Ferrari pro širší okruh zájemců. A je zajímavé, že od roku 2009 se vlastně Italia drží ve výrobním programu pořád dál.
Přes Speciale, 488 GTB, Pista až k současnému F8 Tributo. Všechna mají nějaké společné geny. Sice odlišný vzhled, ale vždy si auta něco ze svého předchůdce přenesla dál.

Ferrari F8 Tributo
TF8 Tributo není výjimkou. Pod kapotou totiž pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru s výkonem 529 kW (720 koní) a s točivým momentem 770 N.m. Tenhle motor známe z modelu Pista. Sice má hromadu dílů přepracovaných, ale motor je to ve výsledku ten samý.
A co tedy Tributo přináší nového? Třeba nastavitelnou dynamickou aerodynamiku. Ferrari třeba říká, že aerodynamika je o 10 % lepší než u GTB. Tak se podívejte na technické detaily o voze (dole) nebo video ze skutečné silnice (nahoře).

Tohle je pohled pod kapotou nového Ferrari F8 TributoVideo: Ferrari