Článek
Na vnějším vzhledu lze vypozorovat nemálo paralel, a pokud Ferrari něco měnilo je to uděláno tak, aby základ mohl zůstat u obou modelů stejný. Velice dobře je to vidět například na koncovkách výfuku, kdy je prakticky celá záď stejná a liší se jen počet (tři versus dva) a umístění (458 Italia tři vedle sebe, nový model dva oddělené).
Největší změny tak nastaly v motorovém prostoru, kde byla v minulém modelu připravena atmosférická V8 s objemem 4,5 litru (570 koní při 9000 otáčkách, stovka za 3,4 s a „maximálka” 325 km/h). 488 GTB má rovněž osmiválec, zdvihový objem je menší (3,9 litru), v práci ale agregátu pomáhají dvě turbodmychadla.
Výsledkem je 670 koní (492 kW) při 8000 otáčkách, točivý moment vrcholí na hodnotě 760 Nm. Stovku zvládne maranellská novinka za rovné tři sekundy, 0-200 km/h za 8,3 sekundy. Auto přestane zrychlovat při hodnotě 330 km/h.
Proti 458 Italia je 488 GTB o deset kilogramů lehčí, leč má horší rozložení hmotnosti mezi nápravy. Jeho 1370 kilogramů z 54 procent zatěžuje přední nápravu, zbývajících 46 procent se nachází vzadu.
Převodovka je sedmistupňová, automatická. Veškerý výkon vzadu umístěného motoru se přenáší na kola zadní nápravy - stejně jako u 458 Italia. Světová premiéra proběhne v březnu na prestižním ženevském autosalonu. Je vysoce pravděpodobné, že v budoucnu vznikne i otevřená verze (spyder) a jedna či dvě speciální edice.