Hlavní obsah

Fascinující Maserati Boomerang ze sedmdesátých let ožívá díky zakázkové stavbě

2:21
2:21

Poslechněte si tento článek

Italská společnost GFG Style se pochlubila svým prvním vozem postaveným na zakázku pro jediného klienta. Model Peralta S navazuje na ikonický koncept Maserati Boomerang ze sedmdesátých let, základem je však moderní vůz.

Foto: GFG Style

Peralta S

Článek

Karosárna GFG Style, za kterou stojí Giorgetto a Fabrizio Giugiarovi (odtud také název), se v Mexiku pochlubila svým prvním vozem postaveným na zakázku. Model Peralta S nese jméno svého budoucího majitele, kterým je mexický sběratel Carlos Peralta.

Za návrhem vozu stojí Fabrizio Giugiaro, jenž se nechal inspirovat dodnes fascinujícím konceptem Maserati Boomerang z roku 1972, který vytvořil Giorgetto Giugiaro. Supersport tak dostal výrazný klínovitý tvar, má jednoduché plochy a přitahuje pozornost svým lesklým povrchem.

Karoserie vozu byla ručně vyrobena z hliníku, jenž byl následně rozleštěn do zrcadlového lesku. Do kabiny se nastupuje po vyklopení „kokpitu“ tvořeného čelním sklem, střechou a boky směrem vpřed, což připomíná původní koncept. Nechybí však ani boční okénka, která se vyklápí směrem vzhůru, podobně jako tzv. racčí dveře.

Peralta S dále zaujme futuristicky tvarovanými disky kol, kamerami místo bočních zrcátek nebo LED osvětlením masky, jež umocňuje futuristický nádech vozu. Vedle hliníku se navíc při stavbě ve velkém používal i karbon.

Karosárna vůz popisuje jako sporťák s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, přičemž základem by podle Carscoops měla být platforma modelu MC20. To víceméně potvrzuje i pohled do dvoumístné kabiny, ačkoliv i ta prošla řadou úprav.

Parametry vozu bohužel neznáme, Maserati MC20 však nabízí 3,0litrový motor V6 o výkonu 630 koní v kombinaci s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Otázkou pak bude i cena, která není u jednokusových speciálů vyráběných na míru nikdy zrovna nízká. Přesná částka ale nebyla zveřejněna.

Související témata:
GFG Style

Výběr článků

Načítám