Článek
Klasický Datsun patří mezi skvosty každé automobilové sbírky. Vzít ho a vykuchat z něj motor je pro mnohé svatokrádež. Jenže tahle svatokrádež dokázala dát dovnitř agregát Toyota 2JZ-GTE. To je motor, který je další ikonou světového motorismu. Je to řadový šestiválec s dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel.
Agregát platil za nejdokonalejší nářadí pro tunery po mnoho let. Vždyť slavné ústrojí se dalo skvěle naladit na mnohem vyšší výkon, aniž by utrpěla jeho životnost. Při konstrukci motoru totiž inženýři využili zkušeností a také technických detailů z vysokokompresních turbodieselů. Proto i v tomto voze má výkon nadopován na fantastických 447 kW. A to je neuvěřitelné číslo i v porovnání s hmotností auta: 1044 kg.
Samozřejmě že původní převodovka také musela jít pryč a nahradila ji Toyota R154, což je pětistupňový manuál z Toyoty Supra Turbo III. Přesun výkonu na kola se pak děje přes sportovní diferenciál R200 s omezeným prokluzem.
Podvozek byl upraven. Firma snížila světlou výšku, nasadila sportovní tlumiče D2 a vyměnila brzdy za výkonnější variantu.
Upraven byl i vzhled vozu. Nasazeny jsou velké blatníky, přední část má nový spoiler, osazeny jsou i retrozrcátka na předních blatnících. Uvnitř pak vévodí interiéru nový volant Sparco. A jelikož vše dělala firma CCW Wheels, tak samozřejmě muselo dojít na nová kola. Tady jde o pětipaprskové šestnáctipalcové ráfky vlastní výroby, mají šířku 10,5 palců vepředu a jedenáct vzadu.