Hlavní obsah

Fanoušci legendární italské tříkolky od Piaggia slaví výročí. Sjeli se na sraz v Itálii

Nejen Piaggio Vespa má houfy fanoušků - i její užitková verze Ape, tedy „Včela”, si za sedmdesát let výroby našla příznivce. Sjeli se na setkání EuroApe 2019 do italského města Pontedera, které je domovem značky Piaggio.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Fanoušci ikonických tříkolek Piaggio Ape se sjeli v ToskánskuVideo: Reuters

Článek

Většina užitkových aut nemá velké základny fanoušků, ale sem tam se najde výjimka. Jednou může být legendární Volkswagen „Busík”.

Druhou je jistě Piaggio Ape. Právě jeho fanoušci z celé Evropy se sjeli do Itálie, jednak na sraz EuroApe 2019 a jednak, aby oslavili padesátiny Ape 50, verze „včely” s motorem o objemu 50 ccm.

K účastníkům patří také Švýcar Stefan Hirsc, který si svůj model přestavěl na karavan. Postavil ho asi před deseti lety a od té doby s ním cestuje po Evropě. Kam přijede, je středem zájmu – v kempech se vždy někdo přijde podívat. „Je to unikát,” říká.

Ostatní fanoušci mají na verzi Ape řadu vzpomínek. „Jako malý jsem žil na venkově a Piaggio Ape bylo vozidlem pro každého, pro řemeslníky i farmáře. Bylo strojem, který udržel v chodu ekonomiku vesnice,” říká Eugenio Leone.

„Ape ztělesňuje touhu po mládí. My všichni jsme staří chlapi a chceme být mladí,” nechal se slyšet další nadšenec Gianfranco Venerus.

Foto: Piaggio

Piaggio Ape Classic Furgone, jedna z dnes vyráběných verzí

Piaggio Ape jako model je mnohem starší než verze Ape 50. Vzniklo v roce 1948 jako užitková verze vespy a zároveň lehké a levné užitkové vozidlo, které by pomohlo postavit válkou zničenou Itálii zpátky na nohy. Nápad se zrodil v hlavě konstruktéra modelu Vespa, leteckého inženýra Corradina d’Ascania.

Princip je jednoduchý – vepředu motorka, s jedním kolem a řídítky, vzadu dvě kola a nákladový prostor. Nebo třeba točna pro návěs, jak také vidíme ve videu; téhle verzi se říká Ape Pentarò a byla ve výrobě v letech 1960–1968. V různých verzích, včetně Ape 50, se „včela” vyrábí dodnes.

Výběr článků

Načítám