Článek
Na rozdíl od velké a přeci jen těžké octavie je fabia mnohem štíhlejší, lehčí a její parametry ji dávají lepší jízdní vlastnosti. "Od začátku testů byla rychlejší, chovala se lépe. Zatím jsme maximálně spokojení. Auto má ohromný potenciál a nás čeká stále obrovské množství práce, abychom ho dokázali využít. To však neznamená, že nasazení vozu uspěcháme," zdůraznil ředitel Škoda Motorsport Teamu Petr Kohoutek.
Janeba brzdí přílišný optimismus
"Testy probíhají podle našich představ. Samozřejmě, že se objevují některé obtíže, ale to k vývoji nového vozu vždycky patří. Zatím jsme nemuseli řešit žádný vážný problém, ať na asfaltu, nebo šotolině. Pořád však hledáme optimální vyladění, což je velice náročná fáze a nedá se časově nijak zkrátit," mírně brzdí optimismus, který srší především z obou jezdců - Didiera Auriola a Toniho Gardemeistera, Janeba.
"Pozitiva však jednoznačně převyšují. Co je hodně příjemné, auto je spolehlivé a velmi stabilní, co se týká výkonů. Přesto nechci mluvit o konkrétním termínu nasazení vozu. Musíme mít opravdu stoprocentní jistotu. Nerad bych zažil to, co při premiéře octavie, kdy ani jedno auto v podstatě neodstartovalo do rallye Monte Carlo," dodal Janeba.
Jezdci jsou testováním fabie nadšeni
Didier Auriol je výsledky testů doslova nadšený, nejraději by prý odjel s fabií už do Argentiny. "Všechna moje očekávání byla překonána v tom nejlepším smyslu slova. Jdeme správnou cestou, což dokázaly i nedávné testy na asfaltu. Vím, že čas fabie ještě nepřišel, ale troufl bych si s ní už do Austrálie. Tohle auto má vítězný potenciál, který musíme umět využít," rozplýval se nadšením francouzský světový šampión z roku 1994.
Jeho mladší finský kolega Toni Gardemeister si rovněž testování fabie vychutnal. "Najezdil jsem na asfaltu asi dvě stovky kilometrů a vůz se choval perfektně. Když obstojí na asfaltu, zvládne i ostatní povrchy. Úžasně jsem si to testování vychutnal, protože auto bylo velice spolehlivé," nechal se slyšet Gardemeister. Na vývoji se také hodně podílí loňský jezdec továrního týmu Švéd Kenneth Eriksson. Při současně probíhajícím neustálém vylepšování octavie je nesmírně těžké pracovat i na novém voze.
"Máme naprosto přesně rozdělené úkoly, každý odvádí stoprocentní práci," pravil Janeba. Termín nasazení do mistrovství světa však nechce nikdo prozradit. Termín červnové Rallye Akropolis je prý předčasný stejně jako domácí rallye Bohemia. Nejspíš to bude až na podzim, v poslední čtvrtině šampionátu.