Článek
Celým názvem se novinka jmenuje Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Vizuální změny se v podstatě neudály, oproti už tak agresivnímu designu osmiválcové verze si lze všimnout jen červeného písmene S v názvu a nápisu E Performance na boku.
Dosud nejsilnějšímu motoru, tedy čtyřlitrovému osmiválci se dvěma turbodmychadly a výkonem 470 kW, 639 koní, nově asistuje i elektromotor o výkonu 150 kW, 204 koní. Výsledkem je extrémní systémový výkon 620 kW, 843 koní. Točivý moment pak dosahuje až 1470 Nm.
Gratulace s dávkou ironie. Poražený Mercedes-AMG reagoval na rekord Porsche
Pohonné ústrojí svou sílu malé lokomotivy posílá na všechna čtyři kola skrze devítistupňovou převodovku. Jedná se o plug-in hybrid, 6,1kWh baterii tedy lze dobíjet ze sítě.
Vzhledem k nízké kapacitě vystačí plné nabití jen na 12 kilometrů čistě elektrické jízdy. S normovanou hodnotou emisí CO2 196 g/km rovněž v Česku nelze počítat s elektromobilní značkou EL, kterou jiné plug-in hybridy vybojují vyšším elektrickým dojezdem a tedy stlačením průměrných emisí pod hodnotu 50 g/km.
Mercedes-Benz třídy C přijíždí ve verzi All-Terrain
V praxi tak bude elektrická část pohonu spíše asistentem pro ještě lepší dynamiku. Zrychlení z nuly na 100 km/h se ostatně dostalo už těsně pod tři sekundy, maximální rychlost placaté limuzíny činí 316 km/h.
Ceny pro český trh zatím nejsou známé.