Článek
Celým názvem se novinka jmenuje Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Vizuální změny se v podstatě neudály, oproti už tak agresivnímu designu osmiválcové verze si lze všimnout jen červeného písmene S v názvu a nápisu E Performance na boku.
Dosud nejsilnějšímu motoru, tedy čtyřlitrovému osmiválci se dvěma turbodmychadly a výkonem 470 kW, 639 koní, nově asistuje i elektromotor o výkonu 150 kW, 204 koní. Výsledkem je extrémní systémový výkon 620 kW, 843 koní. Točivý moment pak dosahuje až 1470 Nm.
Pohonné ústrojí svou sílu malé lokomotivy posílá na všechna čtyři kola skrze devítistupňovou převodovku. Jedná se o plug-in hybrid, 6,1kWh baterii tedy lze dobíjet ze sítě.
Vzhledem k nízké kapacitě vystačí plné nabití jen na 12 kilometrů čistě elektrické jízdy. S normovanou hodnotou emisí CO2 196 g/km rovněž v Česku nelze počítat s elektromobilní značkou EL, kterou jiné plug-in hybridy vybojují vyšším elektrickým dojezdem a tedy stlačením průměrných emisí pod hodnotu 50 g/km.
V praxi tak bude elektrická část pohonu spíše asistentem pro ještě lepší dynamiku. Zrychlení z nuly na 100 km/h se ostatně dostalo už těsně pod tři sekundy, maximální rychlost placaté limuzíny činí 316 km/h.
Ceny pro český trh zatím nejsou známé.