Článek
Zatímco minulý týden se světu ukázalo ghibli poprvé s hybridním pohonem, aktuálně značka s trojzubcem ve znaku servíruje emisního hříšníka. Nejsilnější varianta Trofeo nabídne výkon 580 koňských sil z dvakrát přeplňovaného osmiválce o zdvihovém objemu 3,8 litru.
Ve stejné verzi se shodným pohonným ústrojím je nově dostupná i vlajková limuzína Quattroporte. Zatímco Levante Trofeo je dostupné jen jako čtyřkolka, oba nové sedany pohánějí pouze zadní nápravu se samosvorným diferenciálem. Skrze osmistupňovou samočinnou převodovku.
Točivý moment 730 Nm stačí ke zdolání stovky za 4,3 sekundy, respektive 4,5 v případě větší limuzíny. Obě novinky se však shodnou v úctyhodné maximální rychlosti 326 km/h.
Vizuálně modely Trofeo odlišují červené prvky, výraznější nárazníky a 22-, respektive 23palcová kola. Uvnitř najdete speciální materiály a konečně také nový infotainment s 10,1palcovou úhlopříčkou, lepším rozlišením a inovovaným uživatelským prostředím.
Ghibli přijíždí jako hybrid, má nastartovat novou éru Maserati
Zatímco osmiválec je pro ghibli novinkou, quattroporte ho měl léta ve verzi GTS. I když nástupce ghibli nedorazí dříve než v roce 2024, s novým quattroporte se podle nejnovějšího produktového plánu Maserati počítá v roce 2022. Budoucí modely pravděpodobně použijí šestiválec s objemem 3,0 litru s přezdívkou „Nettuno“, debutující 9. září v supersportu MC20.