Hlavní obsah

Extrémní Ford Mustang GTD dorazil do Evropy

Ford přivezl do Le Mans extrémní sportovní vůz Mustang GTD, který zde vůbec poprvé odhaluje volitelné pakety a interiér. Navíc zahájil příjem žádostí o možnost si unikátní automobil koupit.

Foto: Ford

Ford Mustang GTD

Článek

S novou generací Fordu Mustang představila automobilka také jeho historicky nejextrémnější silniční verzi nesoucí označení GTD (Grand Touring Daytona). K všeobecnému překvapení vůz nezůstal pouze v zámoří, ale zamířil také na starý kontinent, přičemž premiéra se uskuteční během nadcházejícího víkendového závodu v Le Mans.

Místo klasického Mustangu GTD ale automobilka představila rovnou jeho extrémnější verzi Carbon Series. Ta už na první pohled zaujme ponecháním některých dílů karbonové karoserie bez lakování, volitelnými závodními pruhy, výrazně lakovanými třmeny brzd a hliníkovými či hořčíkovými koly v barvě Magnetite.

Standardní součástí verze Carbon Series je také sada Performance, která přispívá ke snaze automobilky zajet na slavném německém okruhu Nürburgring čas pod hranicí 7 minut. Sada bude dostupná pro celou modelovou řadu Mustang GTD.

Za volantem nového Fordu Mustang: Svoboda se bavit

Testy

Sada Performance přidává větší splitter, aerodynamicky upravený podvozek a na zadní křídlo systém pro snížení odporu vzduchu. Sada navíc obsahuje paket Lightweight, který přináší specifickou přední masku, odstraňuje některé odhlučňovací materiály a do podběhů se s ním nastěhují lehčí 20palcová hořčíková kola.

V Le Mans navíc automobilka poprvé kompletně odhalila kabinu nového Mustangu GTD, která standardně nabídne sportovní sedadla Recaro společně s upraveným volantem. Ten má věnec s vložkami z materiálu Dynamica a speciální tlačítka pro nastavení tuhosti odpružení a režimu výfuku. Zadní sedadla nahradil pohled na unikátní systém zavěšení kol.

Na hlavním panelu před otočným voličem převodovky jsou nově tlačítka pro přístup na záložku Track Apps a pro aktivaci funkce zvedání přední nápravy, což usnadní výjezdy z parkovišť i překonávání zpomalovacích prahů či jiných překážek.

Před řidičem je standardně 12,4palcový konfigurovatelný digitální přístrojový štít, na který navazuje 13,2“ obrazovka infotainmentu se systémem SYNC4. Mustang GTD má navíc vlastní upravenou grafiku.

Připomeňme, že Ford Mustang GTD je osazen 5,2litrovým motorem V8 s přeplňováním kompresorem, který nabídne výkon přes 800 koní. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou typu tranaxle, kterou může řidič ovládat pomocí titanových pádel na zadní straně volantu, vyrobených metodou 3D tisku.

Cenu nového Fordu Mustang GTD zatím neznáme, ale automobilka 13. června ve 13.00 středoevropského času zahájí příjem žádostí o jeho koupi. K vyřízení žádosti slouží speciální webové stránky TheMustangGTD.com.

Ford Mustang GTD má místo zadních sedaček okno, odhaluje speciální podvozek

AutoMoto

Ford představuje Mustang GTD. Má blízko k závodům, ale smí na silnice

AutoMoto

Výběr článků

Načítám