Článek
Na první pohled zaujme netradiční vzhled, který je kromě bohatého prosklení charakterizován také výraznou přední maskou s úzkými světly. To je i nejoriginálnější prvek nového piccassa. Vzadu zaujmou světla s 3D efektem, vzdáleně připomínají ta z posledního VW Golf.
Při parkování v úzkých prostorách se ukáže nedostatek efektního vzhledu, a tím je – z některých úhlů – zhoršený výhled z vozidla. Naopak do stran vidíte díky bohatému prosklení výtečně.
Citroën C4 Picasso je postavený na nové platformě skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Proti minulé generaci díky tomu novinka zhubla až o 140 kilogramů.
Prostornost kazí panoramatická střecha
Nový model se mezigeneračně zmenšil – na délku měří 443 cm, je 183 cm široký a 161 cm vysoký. Velikost dobře přístupného zavazadlového prostoru je mírně nadprůměrná – 537 litrů.
S prostorností nebudou mít normálně vzrostlí cestující problém ani na zadních sedadlech. Pokud si však mezi položkami příplatkové výbavy zaškrtnete panoramatickou střechu (+ 14 000 korun), bude výrazně méně místa pro hlavy cestujících.
Uvnitř budou potěšeni všichni příznivci digitální techniky. Největší novinkou a zároveň nejvýraznějším prvkem výbavy jsou dva obří barevné displeje. Oba působí elegantně, staromilcům a „nedigitálním“ lidem se nejspíš líbit nebudou.
Dotykový sedmipalcový displej mají všechny verze, ovládá se s ním klimatizace, audioaparatura či navigace. Příplatková dvanáctipalcová obrazovka zobrazuje rychlost vozu, otáčky motoru a další podobné údaje.
Ovládání chce zvyk, během omezené doby testování auta nešlo vyzkoušet vše. Majitelům dotykových telefonů či tabletů ale bude ovládání připadat intuitivní.
Čtyři motory v nabídce
Během krátké jízdy pátečním pražským provozem zaujalo ticho, nutno ale dodat, že auto jelo v rámci rychlostního limitu, tedy 50 km/h. Řízení jde velmi zlehka, citlivost není úplně nejlepší, ale na podrobnější soudy bude třeba za volant sednout ještě jednou a ujet větší porci kilometrů.
Popisovaný automobil je dostupný se čtyřmi motory. Benzínové zastupuje atmosférický 1.6 VTi (88 kW) a přeplňovaný 1.6 THP (115 kW). Turbodiesely jsou v nabídce dva – 1.6 HDi (68 kW) a 1.6 e-HDi (85 kW).
Ceny na českém trhu začínají těsně pod hranicí 400 tisíc korun. V příplatkové výbavě nově nechybní aktivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu či parkovací asistent.
V nabídce bude později i verze Grand – delší o 160 mm, která přidává třetí řadu sedadel. [celá zpráva]