Článek
Chevrolety Corvette gen. C8 se základním 6,2l osmiválcem mají dva páry výfuků po stranách zádě, ať se podíváte na model pro kterýkoliv trh. V případě ostřejší verze Z06 však dosud spatřené vozy mají čtveřici výfuků uprostřed zádě. Je to jedno z poznávacích znamení této verze.
Přesto se na amerických silnicích pořád prohánějí maskované prototypy s výfuky v rozích. Proč tomu tak je, se pídil web CorvetteBlogger.com – a přišel na zajímavý detail.
Jsou to prototypy exportní verze Corvette Z06, které kvůli odlišným emisním nařízením potřebují filtry pevných částic. V Severní Americe a na Blízkém východě takové filtry nejsou u zážehových motorů potřeba, v podstatě všude jinde – dle slov jednoho z inženýrů – však ano.
S koncovkami výfuku uprostřed by se filtry pevných částic do vozu nevešly. takže musel být výfukový systém přepracován nejen o filtry, ale i o vyústění. Pořád ale má znít skvěle, alespoň podle jiného inženýra.
Instalace filtru pevných částic nicméně znamená zvýšení zpětného tlaku výfukového potrubí, což má negativní vliv na výkon motoru. Proto zatímco v USA má 6,2l LT2 V8 ve standardní corvette na americkém trhu výkon 497 koní, v Evropě to je 482 koní.
To znamená pokles o 3 %. Pokud bychom stejný pokles aplikovali na výkon 5,5l LT6 V8 v Z06, který v USA činí 679 koní, dostaneme se na 659 koní.