Článek
V praxi se těžko hledá ryze praktický důvod pro koupi vozu typu SUV kupé. Jistou dávku elegance na chůdách totiž v porovnání s klasickými SUV vykupují například menším prostorem pro zadní cestující a zavazadelník.
Test BMW X6 M50i: Působivý navzdory své nesmyslnosti
Ovšem po úspěchu první generace BMW X6 v roce 2008 podíl takových modelů v portfoliu automobilek, těch prémiových především, jen roste. Podle dat nezávislé organizace Strategic Vision za to může nejen snaha o zaplnění volných koutů na konkurenčním trhu, ale i důležitost zákazníků, kteří tyto vozy chtějí.
Jako příklad uvádí data z prodejů Mercedesu. Majitelé, kteří si jako nové auto tohoto typu pořídí, jsou údajně v průměru o čtyři až pět let mladší než majitelé nových SUV klasického typu stejné třídy. Což je pro každou automobilku atraktivní. Stejně jako fakt, že jsou ochotni více utrácet, včetně příplatkové výbavy.
Volkswagen má svou X6. Tiguan dostal stylovějšího čínského bratra
„Kupující takzvaných SUC (Sport Utility Coupé, pozn. red.) chtějí více než cokoli jiného vypadat dobře ve svém vozidle a nechat jej vyniknout od ostatních,“ řekl pro server Autoblog Alexander Edwards, prezident Strategic Vision.
SUV se splývavou střechou už nejsou jen doménou BMW či Mercedesu. Úspěch na mimoevropských trzích sklízí i Renault Arkana či deriváty SUV od Volkswagenu. Ani Škoda nezůstává pozadu, v Číně prodává Kodiaq GT a chystaný crossover Enyaq má podle zákulisních informací rovněž dostat i podobnou stylovější variantu.