Článek
Původní Fabia RS spalovala naftu a nabízela 130 koní (96 kW) a 310 Nm točivého momentu. Podle našeho zdroje z automobilky se v případě nové Fabie RS pod kapotu nastěhuje benzínový motor. Konkrétně půjde o povedený agregát 1,4 TSI z líhně koncernu Volkswagen.
Zmiňovaný motor má jak turbodmychadlo, tak kompresor. Díky tomu není problém "vymáčknout“ z malého zdvihového objemu výkon kolem 180 koní. Například Golf GT nabízí 174 koní (128 kW), není ale problém přidat motoru ještě pár koní a newtonmetrů navíc.
Poháněná budou klasicky přední kola. Zklamáním je, že řazení bude obstarávat pouze automat. Sice půjde o vynikající dvojspojkový systém DSG, ale i tak – pro malé, sportovně laděné auto se automatická převodovka nehodí. Důvodem, proč manuální převodovka nebude, je prostorový problém se zabudováním převodové skříně, tentýž problém řešil i Seat v případě Ibizy.
Pokud se koncern nerozhodne uvedení Fabie RS zastavit, dočkáme se jí v průběhu příštího roku. Prodejní cena pravděpodobně bude oscilovat kolem hranice 500 tisíc korun.
Na internetu nově kolují fotografie Fabie, pravděpodobně jde o faceliftovanou verzi během jízdních testů. Auto se pohybovalo na rakouských silnicích, kam nejenom mladoboleslavská automobilka jezdí často testovat připravovaná vozidla. Kompletní fotogalerii najdete zde.