Článek
Evropské auto roku se těší velké vážnosti. Volí ho totiž mezinárodní komise složená z odborníků a novinářů. Tudíž nikdo nemůže říct, že by zde mohly převládat nějaké pyšné národní zájmy, jak se to často předestírá u národních kol.
Jury vybere z 35 nominovaných modelů finalisty, a ty představí 25. listopadu. Následně se porotci sejdou a finalisty pořádně otestují a ohodnotí (jak bodově, tak slovně), vítěze poznáme 2. března 2020 na autosalonu v Ženevě.
Posledním vítězem byl Jaguar I-Pace, který sesbíral mnohem víc ocenění. Stal se i světovým či německým autem roku, získal titul za ekologické auto roku, za design…
Letošní kolo má ale jednu zvláštnost. Jedno z 35 aut ještě nebylo představeno. Jde o Volkswagen Golf osmé generace, který bude mít premiéru za pár dní. Čechy bude zajímat i úspěch Škody, kdy má dvě želízka v ohni – modely Kamiq a Scala.
Nominované vozy v abecedním pořadí:
- Audi E-Tron
- BMW 1
- BMW Z4
- BMW X6
- BMW X7
- DS3 Crossback
- Ferrari F8 Tributo
- Ford Puma
- Kia e-Soul
- Mazda3
- Mazda CX-30
- Mercedes-Benz CLA
- Mercedes-Benz EQC
- Mercedes-Benz GLB
- Mercedes-Benz GLS
- Nissan Juke
- Opel/Vauxhall Corsa
- Peugeot 208
- Porsche 911
- Porsche Taycan
- Range Rover Evoque
- Renault Captur
- Renault Clio
- Renault Zoe
- Škoda Kamiq
- Škoda Scala
- SsangYong Korando
- Subaru Forester
- Tesla Model 3
- Toyota Camry
- Toyota Corolla
- Toyota RAV4
- Toyota GR Supra
- Volkswagen Golf
- Volkswagen T-Cross