Článek
V sedmičlenném finále jsou čtyři elektromobily, loni jich tam bylo šest. Porota vybrala následující vozy:
- Jeep Avenger
Jeep Avenger se ukázal v celé kráse, pohon 4×4 chybí
- Kia Niro
Za volantem nové Kii Niro: Výborný malý crossover
- Nissan Ariya
Nissan představuje elektrické SUV Ariya, zaujme výkonem i dojezdem
- Peugeot 408
Peugeot 408 přijíždí jako odvážně tvarovaný crossover
- Renault Austral
Za volantem Renaultu Austral: Míří vysoko, zaujme technikou
- Subaru Solterra/Toyota bZ4X
Toyota představuje elektromobil bZ4X v evropské verzi
- Volkswagen ID. Buzz
První jízda s Volkswagenem ID. Buzz: Stylový busík
Již 22. listopadu zveřejnilo vedení volící evropské Auto roku seznam kandidátů pro ročník 2023. Jde o ty automobilové novinky, jež splnily všechny požadavky pro zařazení do ročníku 2023. Letos jich bylo jen 27.
V prvním kole volby každý z 61 porotců z 23 evropských zemí anonymně označil sedm svých favoritů. Letos se změnil způsob druhého kola volby. Finalisty budou porotci naposledy zkoušet a srovnávat nikoli až koncem února, ale již v polovině ledna, a to na belgické trati Circuit de Mettet, dříve to bylo na okruhu CERAM ve francouzském Mortefontaine.
Vítěz pak má být vyhlášen nikoli až v březnu, ale již 13. ledna, takže se laureát bude moci svým renomovaným titulem „COTY 2023“ pyšnit prakticky po celý rok. Slavnostní vyhlášení proběhne před zahájením autosalonu v Bruselu, zatímco v posledních deseti letech se tak dělo na ženevském autosalonu.
Odborná anketa volící Auto roku běží bez přerušení od roku 1963 a je zcela nezávislá. Porota v současnosti sestává z 61 členů z 23 zemí zejména západní a střední Evropy. Česká republika má v anketě jednoho zástupce od roku 1993, vždy šéfredaktora magazínu Automobil. Do roku 2000 jím byl Milan Jozíf, do roku 2015 Tomáš Hyan a od roku 2016 volí Jiří Duchoň.