Hlavní obsah

Evropská komise podezírá výrobce pneumatik z cenového kartelu

Zástupci Evropské komise (EK) provedli razie u výrobců pneumatik v několika zemích Evropské unie. Mají obavy, že by se firmy v rámci kartelu mohly domlouvat na cenách. Komise, která funguje zároveň jako antimonopolní orgán EU, to uvedla v tiskové zprávě. Země ani názvy firem zatím nejmenovala. Vyšetřování potvrdily společnosti Continental, Pirelli, Michelin a Nokian Tyres.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Výrobky, kterých se kontroly týkají, jsou nové náhradní pneumatiky pro osobní automobily, dodávky, nákladní auta a autobusy prodávané v Evropském hospodářském prostoru,“ sdělila komise, která má jako unijní exekutiva rozsáhlé pravomoci. Komise má obavy, že kontrolované společnosti koordinovaly ceny, a to i prostřednictvím veřejné komunikace.

„Můžeme potvrdit, že k dnešnímu dni probíhá vyšetřování evropských antimonopolních úřadů ve společnosti Continental v Německu,“ uvedla společnost v dnešním prohlášení. Dále však nechtěla probíhající řízení komentovat. Nokian Tyres uvedla, že EK zahájila v jejím finském sídle neohlášenou inspekci kvůli obavám z porušování antimonopolních zákonů.

Francouzská společnost Michelin uvedla, že byla zahrnuta do vyšetřování EU, a zdůraznila, že dodržuje pravidla hospodářské soutěže. Podobně se vyjádřila i italská firma Pirelli, která agentuře Reuters sdělila, že jednala vždy v naprostém souladu se všemi pravidly a předpisy.

Razie jsou předběžným vyšetřovacím krokem při podezření na praktiky, které by mohly narušit hospodářskou soutěž. V této fázi to neznamená, že se firmy takového jednání skutečně dopustily, to má prověřit až započaté zkoumání. V případě, že by kontrolované firmy byly shledány vinnými z porušení antimonopolních pravidel EU, hrozí jim pokuta do výše až deseti procent jejich ročního obratu v celém světě.

EK v posledních letech pokutovala téměř desítku kartelů v automobilovém průmyslu. Mezi pokutovanými byli dodavatelé automobilových ložisek, autosedaček, brzdových systémů či kartel, který omezoval konkurenci v čištění emisí nových osobních aut s naftovým motorem, uvedla agentura Reuters.

Kam s použitými pneumatikami

AutoMoto

Pět důvodů, proč v létě nejezdit na zimních pneumatikách

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám