Článek
Nejméně čtrnáctidenní odstávka továren Daimleru kvůli aktuální pandemii koronaviru se bude týkat výroben osobních a lehkých i těžkých užitkových vozidel. Začít má v tomto týdnu. Firma to uvedla v tiskové zprávě.
Důvody zastavení výroby jsou v zásadě dva. Jednak to je ochrana pracovníků proti koronaviru, a jednak nejistota v řetězcích dodávek dílů na výrobu. Z takového důvodu byla dnes pozastavena i výroba v nošovické továrně Hyundai - nepřijely kamiony s díly. Tam se má ovšem výroba zítra znova rozběhnout.
Škoda a Kolín zastavují výrobu aut, v Nošovicích chybí díly
Opatření má Daimleru také pomoci se připravit na období nižší poptávky a chránit finanční sílu koncernu.
Podobná opatření zavádí také Nissan ve své továrně v anglickém Sunderlandu, největší automobilové výrobně ve Velké Británii. Podle webu Automotive News je v tomto případě hlavním důvodem nespolehlivost dodávek dílů.
Epidemie vyvrcholí v Evropě na konci března, ukazuje studie
Automobilka Ford činí stejně, ovšem v kontinentální Evropě - v tomto týdnu zavře své továrny v Saarlouis a Kolíně v Německu a v Craiově v Rumunsku. Fabrika ve španělské Valencii je zavřená už od pondělí, neboť tři z tamních zaměstnanců podle Automotive News mají pozitivní test na COVID-19.
I BMW zastavuje evropskou produkci, a to na čtyři týdny. "Ode dneška uzavíráme naše evropské automobilové závody a závod Rosslyn v Jihoafrické republice. Přerušení produkce je zatím plánováno do 19. dubna," řekl šéf podniku Oliver Zipse v Mnichově.
V Česku se ve středu zastaví linky automobilky Škoda a 25. března bude pozastavena výroba také v kolínském závodě TPCA. Útlum nastává v podstatě u všech automobilek v Evropě; všechny citují jako důvody ochranu zdraví svých zaměstnanců, nespolehlivost dodávek dílů či oboje najednou.