Článek
Dovoz aut do Evropy by podle studie PwC mohl v roce 2025 převýšit export o více než 221 tisíc vozů. V roce 2015 přitom Evropa vyvezla o 1,7 milionu vozů více, než dovezla.
„Zatímco čínští výrobci prodávají v Evropě čím dál více elektromobilů, evropští i američtí výrobci stále více přesunují produkci elektromobilů do Číny,“ píše se ve studii.
Do Evropy míří další čínská automobilka. Zeekr nabízí jen elektromobily
Podle Jörna Neuhausena z PwC nyní evropský automobilový průmysl čelí tlaku z několika stran. „Kromě narušených dodavatelských řetězců musejí evropští výrobci řešit především nárůst cen energie,“ uvedl Neuhausen.
Evropští výrobci nyní sázejí zejména na dražší elektromobily, zatímco čínští výrobci uvádějí na evropský trh cenově výhodné elektromobily s novými technologiemi a novými koncepcemi. „Výsledkem je, že žádný evropský model se nedostal mezi pět nejprodávanějších elektromobilů na světě,“ uvedl Felix Kuhnert z PwC.
Auta se spalovacími motory ve hře i po roce 2035, ovšem na syntetická paliva
V zemích Evropské unie by mělo být od roku 2035 prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu. Státy EU vedené českým předsednictvím koncem října dohodly s Evropským parlamentem podrobnosti nových pravidel, která od zmíněného roku výrazně prodraží jakékoli emise z nových vozů. Dohodu ještě musí schválit europarlament a Rada EU zastupující státy.