Článek
V celkovém hodnocení jen těsně přišel o nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, když jeho karoserie, při čelním nárazu, "utrpěla" pouze malou deformaci, ovšem ochrana dětí v automobilu byla mizivá. Ochrana chodců je naopak na vysoké úrovni a Touran je teprve druhým v Evropě vyráběným vozem, který v této kategorii dosáhl celkem tří hvězdiček.
Volkswagen Touran, představený letos v dubnu, je vybaven dvěma předními airbagy, dvěma bočními (chránícími hrudník) a záclonkou proti úrazu hlavy. Nechybějí ani dnes už standardy jako např.: předepínač bezpečnostního pásu a omezovač jeho síly.
Ford Fusion
Mini MPV od Fordu využívá stejný typ konstrukce a podvozku jako Ford Fiesta a v hodnocení dopadl podobně. Interiér vozu zúročil svou odolnou konstrukci a při čelním nárazu utrpěl minimální deformace. Řidič a jeho spolujezdec si mohou, při vysoké čelní nárazové síle, poranit hrudník o bezpečnostní pás.
Skvělá je naopak ochrana kolen, na které Ford opravdu zapracoval. Nicméně i ta skýtá mírné nebezpečí. Ochrana proti bočnímu nárazu je na nízké úrovni, neboť zcela chybějí boční airbagy mající chránit hrudník. Naopak děti jsou na tom v tomto Fordu dobře, u chodců je ochrana na úrovni odpovídající třídě vozu.
Kia Carnival
Velké MPV od korejské automobilky Kia je vybaveno dvěma čelními airbagy, které však k úspěchu tomuto automobilu v crach-testu nepomohly. Kia Carnival totiž s hodnocením pouhých dvou hvězdiček dopadla nejhůře ze všech dnes testovaných vozů.
Řidič a jeho spolujezdec, při čelním nárazu, riskuje zranění hlavy, hrudníku a nohou. I karoserie byla těžce deformována a ochrana chodců mizivá. Naopak ochrana dětí dopadla velmi dobře a splňuje požadavky Euro NCAP.
Renault Espace
Zcela mimořádně příznivě dopadl test pro MPV od Renaultu, když dostal maximální hodnocení a se svými pěti hvězdičkami se přidal k Peugeotu 807. Jeho karoserie je vysoce stabilní při čelním i bočním nárazu a maximálně chrání všechny pasažéry.
Espace je vybaven dvěma čelními airbagy, bočním airbagem chránícím hrudník i pánev a záclonku proti poranění hlavy. Na vysoké úrovni je i ochrana dětí, která překračuje limity Euro NCAP. Ochrana chodců je průměrná.