Článek
Suzuki i v Česku neprodávaný SsangYong získaly pět hvězd pouze ve verzích s příplatkovým asistentem pro samočinné brzdění před překážkou a systémem upozorňujícím na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu.
Samotné karoserie testovaných modelů jsou zcela stejné, přidaná jedna, respektive dvě hvězdy v případě jihokorejského SsanYongu tak jdou výhradně na vrub příplatkových aktivních bezpečnostních systémů.
Audi Q2, hybridní Hyundai Ioniq a Ford Edge získaly od Euro NCAP už ve standardním provedení nejvyšší hodnocení, tedy 5 hvězd. Zejména Q2 a ioniq si vedly výborně v ochraně dospělých a dětí, edge zase bodoval v množství nabízených bezpečnostních systémů. Solidní byla i ochrana chodců, kolem 70 procent.
Výsledky crash testů Euro NCAP (prosinec 2016) | |||||
---|---|---|---|---|---|
automobil | celk. hod. | dospělí | děti | chodci | bezp. systémy |
Audi Q2 | 5 | 93% | 86% | 70% | 70% |
Ford Edge | 5 | 85% | 76% | 67% | 89% |
Hyundai Ioniq | 5 | 91% | 80% | 70% | 82% |
SsangYong Tivoli | 3 (4)* | 74 (82) % | 62 (62) % | 55 (65) % | 25 (43) % |
SsangYong XLV | 3 (4)* | 74 (82) % | 62 (62) % | 55 (65) % | 25 (43) % |
Suzuki Ignis | 3 (5)* | 79 (87) % | 79 (79) % | 67 (77) % | 25 (60) % |
Zdroj: Euro NCAP *(údaje v závorce = verze s příplatkovými asistenčními systémy) |
Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách Euro NCAP.