Článek
Jak za čelní, tak i boční náraz dostal vůz šestnáct bodů, což je výborný výsledek. Automobil totiž velmi dobře ochránil posádku a vyzdvižena byla například perfektní funkce dvojitých předepínačů bezpečnostních pásů, které dostatečně zamezily posunu těla mimo sedačku. Díky nim například nedošlo ke kontaktu kolen a přístrojové desky a hlava zůstala v ideální poloze, aby se i při bočním střetu nesetkala se středním sloupkem. Samozřejmě, že všechno něco stojí, takže silnější přitažení těla znamená i větší riziko poranění hrudníku.
Také v ochraně dětí si Qashqai vedl velmi dobře a ztratil body jen za označení úchytů ISOFIX. Také názornost vypnutí a zapnutí airbagu na místě spolujezdce by mohla být lepší. Díky těmto malým chybičkám však Nissan ztratil jednu hvězdičku - přesto má pěkné čtyři z pěti.
Při srážce s chodcem představuje velké riziko každá ze čtyř hran přední části vozu, ale kapota je nastavena optimálně. Výsledek - dvě hvězdičky ze čtyř.
Kia Carens
Druhým testovaným vozem v sérii byla Kia Carens. Ta v každé kategorii získala o hvězdičku méně. Velké riziko představuje u vozu pedálová skupina, která se při čelním nárazu zdeformuje a posune o značný kus do prostoru řidiče.
:. Kliknutím na obrázek je zvětšíte do původní velikosti.
Boční náraz přečkala Kia se ctí, kdy by dostala plný počet bodů, kdyby se neuvolnily boční dveře u řidiče. Děti jsou ochráněny dobře, ale bezpečnostní označení o ISOFIXu, vypínání airbagu či umístění dětské sedačky jsou mizivá.
Automobil při střetu s chodcem může spoléhat na svůj nárazník, který má výborný tvar a tuhost, takže chodce zraní méně. Jenže při kontaktu těla a hlavy s karosérií pak dojde na lámání chleba. V tomto ohledu Carens propadl.
Více o testech si můžete přečíst na stránkách Euro NCAP.