Článek
Kia cee´d
U korejského výrobce jistě mají velkou radost. Kia cee´d je totiž prvním vozem jejich značky, která dostala pětihvězdičkové ohodnocení v ochraně dospělých cestujících. Po nárazu do překážky zůstal prostor pro cestující neporušený, jen pedály se posunuly o 100 mm do prostoru pro cestující a tradičně byl vytýkán materiál přístrojové desky.
Boční náraz na kůl i na překážku zvládla Kia bez ztráty bodu a ochrana dětí je také velmi dobrá. Chyběly jen body za nedostatečné označení zapnutí/vypnutí airbagu spolujezdce a označení úchytů ISOFIX.
Při střetu s chodcem získala Kia průměrné hodnocení, tedy dvě hvězdičky ze čtyř.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Výsledky testů Euro NCAP (počet hvězdiček z max. možných) model ochrana posádky ochrana dětí ochrana chodců Kia cee´d 5/5 4/5 2/4 Peugeot 308 5/5 4/5 3/4 Fiat 500 5/5 3/5 2/4 Renault Twingo 4/5 - 2/4 Zdroj: Euro NCAP
Peugeot 308
Nový Peugeot 308 je z testované skupiny nejlepší. Posádka byla ochráněná velmi dobře a dokonce zde nebyla ani obligátní výtka na přístrojovou desku. Vůz dostal dobré ohodnocení i díky kolennímu airbagu a dostatečné vzdálenosti kolen spolujezdce od přístrojové desky.
Pětidveřový hatchback si poradil bez ztráty bodu i s bočním nárazem, ochrana dětí pak měla podobné výtky jako v případě Kie cee´d.
Peugeot 308 je ale z testované čtveřice asi nejvstřícnější k chodcům. Jeho střed kapoty a nárazník totiž představuje malé riziko při střetu s nimi a jen okraj u čelního skla je vysoce rizikový. Vůz zde získal tři hvězdičky ze čtyř.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Fiat 500
Staronová automobilová ikona se poprala s nárazy velmi přesvědčivě, za což jí náleží hodně vysoké ohodnocení. Při ochraně posádky dostala velmi slušné hodnocení a není nic co bylo vozu vytýkáno.
Největší problém byl ve voze nalezen v ochraně dětí, když osmnáctiměsíční dítě se při bočním nárazu dotklo jen okraje bočního airbagu. Opět se zde vytýkala nedostatečná čitelnost zapnutí/vypnutí airbagu u spolujezdce a špatné označení úchytů ISOFIX.
Nárazník vozu představuje pro chodce, s nimiž se vůz střetne, malé nebezpečí, ovšem krátká kapota je velmi nebezpečná. V tomto testu dostal vůz dvě hvězdičky ze čtyř.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Renault Twingo
U Renaultu Twingo při čelním nárazu představuje nebezpečí přístrojová deska, do které se zaboří kolena řidiče a spolucestujícího. Díky tomu byl vozu snížen bodový zisk a twingo tak dostalo čtyři hvězdičky z pěti.
Bodové ohodnocení za ochranu dětí tento vůz však nedostal. Na zadní sedadla díky malému prostoru nebylo možné umístit děti v předepsaném rozmístění, takže test nemohl být proveden.
Při srážce s chodcem si Twingo vedlo velmi podobně jako jeho italský soupeř. Nárazník je v pořádku, ale kapota představuje velmi velké riziko.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.