Článek
Automobilky se na fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) dohodly koncem loňského roku. Jejich spojením má vzniknout čtvrtý největší výrobce aut na světě za společnostmi Volkswagen, Toyota a Renault-Nissan. Obě firmy doufají, že díky spojení se jim podaří lépe se vyrovnat se slabší poptávkou a že budou moci sdílet náklady na výrobu čistších vozidel, která musejí splňovat přísnější emisní standardy.
Evropská komise (EK) uvedla, že se obává vysokého podílu na trhu s malými dodávkami, který budou obě firmy mít po spojení. „V mnoha zemích buď PSA nebo FCA jsou již jedničkami na trhu s lehkými komerčními vozy a fúze odstraní jednoho z hlavních konkurentů,” uvádí se v prohlášení.
Citroën a Peugeot představují elektromobily pro opravdu početné rodiny
Kromě České republiky by dohoda mohla omezit konkurenci také v Belgii, Chorvatsku, Francii, Řecku, Maďarsku, Itálii, Litvě, Lucembursku, Polsku, Portugalsku, na Slovensku, ve Slovinsku a ve Španělsku. Své rozhodnutí by EK měla zveřejnit do 22. října.
Automobilky zopakovaly, že jejich cílem je uzavřít dohodu do konce prvního čtvrtletí 2021. Zatím odmítly učinit ústupky, které by zmírnily obavy EK v oblasti hospodářské soutěže.
Alfa Romeo chystá elektrický crossover na platformě Peugeotu
Dohodu již schválily antimonopolní řady v USA, Číně, Japonsku a Rusku, napsala agentura Reuters.
Dohoda dá dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur (4,5 bilionu Kč).