Článek
Konec výroby takzvaných muscle cars Dodge Charger a Challenger na aktuálních platformách, které nepodporují elektrifikaci, se kvapem blíží. Jejich posledním modelovým rokem bude rok 2023.
Příští Dodge Charger a Challenger mají být výhradně elektrické
Nástupci, jak automobilka nedávno uvedla, mají být výhradně s elektrickým pohonem. Takže si současné duo, které za poslední roky sklidilo obrovský úspěch komerční i u fanoušků značky, zaslouží pořádné rozloučení.
Tím nebude jen údajně devítisetkoňová verze, nýbrž sedm speciálních modelů, které se postupně představí v následujících měsících. Dodge tuto ekipu nazval „Last Call“, tedy „Poslední výzva“.
Šest z nich má odkazovat na ikonické modely značky z minulosti. Sedmý a poslední se má ukázat na SEMA Show v Las Vegas v listopadu, největším americkém svátku tuningu, a má to být poslední vůz svého druhu. Bude právě on tím slibovaným devítisetkoňovým monstrem? Zatím lze jen spekulovat.
Labutí píseň Dodge Challenger má mít přes 900 koní
K mání zákazníkům však nebudou jen speciální modely, ale i běžná konfekce. Ta také dostane připomínku končící výroby - plaketku s nápisem „Last Call“.
Konečně i kabriolet
Druhou novinkou u challengeru je věc, po které fanoušci muscle cars a zároveň otevřeného nebe nad hlavou volali už od roku 2008, kdy se tento model představil. Hádáte správně, je to kabrio-verze challengeru - ovšem nikoliv vyráběná přímo u Dodge.
Přesto o ní automobilka informuje tiskovou zprávou a oficiálními fotografiemi, protože na ní spolupracuje. Firma, která uřízne pevnou střechu a nahradí ji plátěnou, se jmenuje Drop Top Customs.
Přestavby challengeru na kabrio existovaly už dřív, tentokrát si ale zákazníci challenger kabrio budou objednávat přímo v prodejnách Dodge. K mání pro přestavbu jsou varianty verzí R/T a SRT a plátěná střecha bude samozřejmě elektricky ovládaná.
Přestavba stojí pořádný balík, konkrétně 26 tisíc dolarů, tedy 624 tisíc korun. Challenger R/T začíná v USA na 39 tisících dolarů (936 tisíc korun), dohromady tedy 64 tisíc dolarů (1,56 milionu korun).
Kdo by chtěl dostat takový vůz do ČR, musí připočíst dopravu, 10procentní clo, 21 procent DPH a individuální přihlášení k provozu, takže je před ním celková investice výrazně přesahující 2 miliony korun.