Článek
V Německu je třeba se připravit zejména na zákazy vjezdů starších dieselů do některých ulic Berlína a dalších měst. Řada z nich začala platit v posledních měsících roku 2019.
V případě Berlína se zákaz vztahuje na jedenáct úseků ulic v celkové délce 2,9 kilometru. Patří sem i např. jedna z hlavních spojnic – Leipziger Strasse. Za porušení zákazu může řidič osobního auta dostat pokutu 25 eur (635 korun).
Berlín zakazuje jízdu starším dieselům. Ale jen někde

To ale není všechno. Plánuje se zvýšení sankce za neoprávněný průjezd záchranářskou uličkou (v němčině Rettungsgasse), a to údajně včetně možnosti zákazu řízení. Mají se také zvýšit pokuty za zastavení ve druhé podélné řadě vozidel, a to na 55 eur (cca 1400 korun). Podle německého autoklubu ADAC má Federální rada o těchto a dalších změnách rozhodnout během února.
V Itálii významně roste pokuta za držení mobilu nebo podobného zařízení v ruce během řízení, a to ze současných 165 eur (cca 4200 korun) na 400 eur (cca 10 tisíc korun). K tomu se přidává zákaz řízení na 7 až 30 dnů při prvním přestupku a až na tři měsíce při opakování, píše dále ADAC.
Slovák se za jízdy chlubil pokutou na Instagramu. Dostal druhou

Ve Španělsku se má rychlostní limit na městských ulicích o jednom jízdním pruhu v každém směru snížit z padesáti na 30 km/h. Ulice o dvou a více pruzích mají zůstat na dosavadní padesátce. Také se zvyšují některé pokuty za překročení rychlostního limitu. Víme o zvýšení trestu za překročení o 21 km/h a více na rychlostních silnicích, a to ze 100 na 300 eur (z cca 2500 korun na cca 7600 korun).
Nízkoemisní zóna v Barceloně začala od 1. ledna 2020 platit každý den od 7 do 20 hodin, nikoli jen v době znečištěného ovzduší. Mají do ní povolen vjezd benzinová auta plnící nejméně normu Euro 3, diesely plnící nejméně normu Euro 4 a motocykly plnící nejméně normu Euro 2.
Zahraniční vozidla se musí registrovat na webu zóny, neboť kontrola probíhá mimo jiné pomocí dopravních kamer. Zóna zahrnuje v podstatě celou Barcelonu a je zhruba ohraničená silnicemi B-10 na severovýchodě a jihozápadě a B-20 na severozápadě. Tyto průtahy jsou ale ze zóny vyňaty.
První Seat v historii slaví pětašedesátku. Byl to licenčně vyráběný Fiat

Belgické město Gent od 1. ledna zavedlo nízkoemisní zónu, která je ohraničena vnitřním obchvatem města, tj. silnicí R40. Ovšem průtah na severozápadní straně, tj. silnice N430, a ulice těsně u parku krále Alberta na jihu zóny do ní nepatří.
Proklikat se na webu zóny k informacím, která auta do zóny smějí a která ne, je dost náročné. Když se vám to konečně podaří, zjistíte, že naftová auta plnící normy Euro 5 a 6 a benzinová auta od normy Euro 2 mají vjezd povolen bez omezení, avšak zahraniční auta se musí registrovat na onom webu.
Zajímavostí je, že povolení do zóny v Gentu je platné jen pro Gent. Pokud už třeba máte registraci pro bruselskou nízkoemisní zónu, která je v platnosti od ledna 2018, do Gentu musíte své auto registrovat zvlášť.