Hlavní obsah

Elektronika Mercedesu-Benz třídy S si poradí i s bočním větrem

Novinky, Martin Žemlička

Boční vítr dovede jízdu autem pořádně znepříjemnit. Faceliftovaná vlajková loď německé automobilky Mercedes-Benz má recept v podobě elektronického pomocníka, jenž dovede rozložit zatížení kol a tím údajně omezí boční vítr. Mercedes tvrdí, že jeho řešení v praxi opravdu funguje.

Článek

Pro modely S 450 a S 500 s osmilitrovými motory a pohonem zadních kol nabízí Mercedes-Benz jako zvláštní výbavu aktivní podvozek Active Body Control (ABC). U modelu S 600 poháněného dvanáctiválcovým motorem je ABC součástí standardního provedení. Tento systém, který během zlomku vteřiny přizpůsobí odpružení vozu aktuální situaci, byl doplněn o stabilizaci směru jízdy při působení bočního větru.

Přídavná funkce při silném bočním větru, který na automobil působí, rozloží podle jeho směru a intenzity zatížení jednotlivých kol tak, aby byl jeho vliv omezen. Řídící jednotka systému ABC vychází v tomto případě z hodnot natáčení vozu kolem jeho svislé osy, příčného zrychlení, úhlu natočení řídících kol a rychlosti, které snímají čidla stabilizačního programu ESP.

FOTO: Mercedes-Benz

Slabé účinky větru systém neregistruje a aktivuje se teprve poté, co překročí určitou hranici. V tomto případě spočívá podle Mercedesu pomoc řidiči v nastavení zatížení kol podle diagonály, například se jedná o levé přední kolo a zadní kolo na pravé straně.

Boční stabilizace je aktivní od rychlosti 80 km/h při jízdě v přímém směru resp. do mírné zatáčky. Pokud řidič sám v této situaci začne rychle směr jízdy korigovat, automatická funkce se deaktivuje.

Související témata:

Související články

Mercedes oživí legendární SL Gullwing

Mercedes připravuje supersportovní kupé, které bude mít otevírací dveře ve stylu legendárního modelu 300 SL Gullwing. Nový model pojmenovaný SLS AMG vyvíjí...

Výběr článků

Načítám